Három órán belül cselekedett az egyik amerikai almalégyártó, az Odwalla PR-cége, amikor E coli baktériumot találtak a vállalat termékében, s a hír internet-gyorsasággal, futótűzként kezdett terjedni az Egyesült Államok keleti partján. Az Edelman olyan weboldalt tett fel az érintett cég url-címére, amelyen a társaság vezetői a szokásos titkolódzás helyett nyíltan beszéltek a baktériumról, illetve a “baleset” utáni lépéseikről. A PR-cég alkalmazottai ezután folyamatosan böngészték a hírcsoportokat, s ahol a megbízójukkal kapcsolatos híreket találtak, oda elküldték a fenti oldal linkjét. A válságmenedzselés újszerű módjának eredménye az lett, hogy a sajtó elismeréssel szólt a reakcióról, s ez a cég arculata szempontjából jóval többet használt, mint amennyit az E coli baktérium ártott. Ezt az esetet szokták az internetes PR rövid történetének állatorvosi lovaként emlegetni. Az Edelman persze már előre biztosította mind a szakmai, mind pedig a technikai hátteret: még 1997-ben 5 millió dolláros szoftverberuházással és 12 új alkalmazott felvételével leányvállalatot hozott létre, az internetes PR-ra szakosodott Edelman Interactive-ot (www.eisite.com).
Nálunk egyedül a website-tervezés és -karbantartás ismert a web-PR eszköztárából (a különböző módozatokról lásd külön anyagunkat). Míg a grafikát tekintve világszínvonalúak a szolgáltatások (néhány webdesign stúdió amerikai megrendelésre is dolgozik), addig az egyéb szolgáltatások tekintetében nem állunk a helyzet magaslatán. Ennek legfőbb oka az, hogy ezt a tevékenységet a cégek többsége csak mellékesen űzi.