Sok más közép- és kelet-euróipai mezőgazdaságból élő családhoz hasonlóan a csehországi Zitnán élő Josef Grillt is súlyos válságba sodorta a kilencvenes évek gazdasági átalakulása. A nagy cégekkel nem volt képes felvenni a versenyt, kis gazdaságában nevelt disznói sorra eladatlanul híztak nála. Három évvel ezelőtt már azon volt, hogy feladja az egészet és szociális segélyen tengődik. Ekkor jött a fia ötlete: próbálkozzanak az internettel. Két évvel ezelőtt wwww.prase.cz címen beindították honlapjukat.
Mára a Grill család internetes hizlaldája évente mintegy 550 sertést szállít a hálón feladott megrendelésekre. A honlap nem túl szofisztikált. Egyszerű grafikai megoldások, s csak a legszükségesebb tartalmak: árlista, telefon és e-mail információ. (Némi furfangot azért igénybe vettek, ugyanis a cseh prase kifejezés a disznó mellett disznóságot, illetlenséget is jelent. Ez minden bizonnyal növeli a honlap látogatottságát.) Legújabb szolgáltatásuk, hogy a megrendelő az interneten keresztül kiválaszthatja saját malacát és állandóan figyelemmel kísérheti növekedését. Grillék az ólban videokamerát helyeztek el, s a képeket bizonyos rendszerességgel minden disznótulajdonosnak e-mailben elküldik. –