Gazdaság

ÚJ MODELLEK 2000-BEN – HÓNAPRÓL HÓNAPRA

JANUÁR

VW Polo

A Polo 60 százalékban megújult. Főleg az 1, 0-től 1, 6 literig terjedő benzines motorpalettában érezhető a különbség. Az 1, 4 literes, 60 lóerős “alap” erőforrás mellett 75-re, sőt 100 lóerőre izmosított 16 szelepes típus is szerepel. A dízelből 4 és 3 hengerest is kínálnak. Érték a horganyzott karosszéria is, 12 év átrozsdásodás elleni garanciával. A kivitel – Bázis, Trendline, Comfortline, Highline – a sportos GTI-vel gyarapodott.

FEBRUÁR

Toyota Corolla VVTi

A kereklámpás Corolla még egy pár lámpát kapott az orrára. Érdemibb újdonság, hogy új motorokkal, a Yarisból már ismerős változó szelepvezérlésű (VVTi) technikával ellátott, 97 lóerős, 1, 4 literes, illetve 110 lóerős 1, 6 literes erőforrással rendelhető. A belső térben nem csak a kárpitválaszték, hanem az alapfelszereltség is gyarapodott. Az utóbbi része a fedélzeti komputer és az integrált audio egység. Az ár 5-10 százalékkal nő.

MÁRCIUS

Suzuki Wagon R+/Opel Agila

Kibújt a tojásból a második “mi autónk”. A GM/Suzuki együttműködés keretében megszületett mini egyterű “népautó”-gyanús. A Suzuki Wagon R+ és az Opel Agila fő különbsége a motorban rejlik. Az Opelt a Corsa hengerenként 4 szelepes ecotec, 1, 0 literes háromhengeres erőforrásával szerelik. A Suzuki 16 szelepes, hengerenkénti befecskendezéses motort fejlesztett ki.

ÁPRILIS

Skoda Fabia

A VW Polo rokonának számító Fabiának a Skodánál nincs elődje. Teljesen új padlólemezre épül, ennek is eredménye, hogy meglepően nagy belső teret kínál. Egyelőre két motorral készül, az 1, 4 literes benzines – az új VW Polóból ismerős – 16 szelepes, 101 lóerős változattal, illetve az 1, 9 literes, 64 lóerős SDI dízellel. (A leendő magyarországi változat motorválasztéka persze egyelőre ismeretlen. ) A Fabia nagy erénye a szépsége mellett, hogy már most teljesíti a 2005-ben életbe lépő EU IV-es emissziós normát.

MÁJUS

Hyundai FO

A Hyundai a birtokában lévő KIA után maga is kirukkolt egy 4, 7 méteres, hétüléses egyterűvel. A tavalyi szöuli autókiállításon már bemutatott, a Sonata alapjaira épített minivan motorválasztéka a 2, 0 literes, 4 hengeres, 140 lóerős, illetve a 2, 7 literes, V6-os, 170 lóerős benzinmotor mellett 110 lóerős, közvetlen befecskendezéses dízel-erőforrást is tartalmaz. A Hyundai Trajet néven piacra dobott kocsit itthon FO-ra keresztelték.

JÚNIUS

BMW X5

Az amerikai Spartanburgban készülő BMW X5 luxus (sport) terepjáró az ötös sorozatú kombi rokona. A lelkét, az összkerékhajtás számos elemét a Land-Rovertől kölcsönözték. Az állandó összkerékhajtású X5 motorválasztékának alapja a 4, 4 literes, 286 lóerős, V8-as. Európában azonban 3, 0 literes, soros 6 hengeres, 222 lóerős, benzines, és 184 lóerős, 6 hengeres szuperdízellel (is) várható. A nagy X5 206 kilométeres/órás végsebességre képes.

JÚLIUS

Audi A2

Az A3-nál is kisebb, különleges formájú, 5 ajtós alumíniumautóval mutatkozik be az Audi. Mégsem a forma, hanem a beltartalom hozhatja inkább lázba a takarékos “öko-sofőröket”. Az A2 motorpalettáján 1, 4 literes, benzines mellett a spórolásban rekorder VW Lupo 1, 2 literes, közvetlen befecskendezéses, 3 hengeres turbódízel-motorja is megtalálható, amely 3 liternél kisebb 100 kilométerenkénti fogyasztást ígér.

AUGUSZTUS

Opel Coupé

Az Astra alapjaira bivalyerős Coupét épített az Opel. Az Astránál laposabb, csapott hátút 2, 0 literes, 190 lóerős turbómotor hajtja, óránként akár 240 kilométeres csúcssebességgel. Óvatosabbaknak 2, 2 literes, 147 lóerős és 1, 8 literes, 115 lóerős, 16V (szentgotthárdi) motorral is kínálják. A Coupé különlegességde, hogy gyártója az olasz Bertone. A modell évi 30 ezer példányban ugyanis híres designer Torinó melletti új gyárában készül.

SZEPTEMBER

KIA Rio

Latinos hangzású alsó-középosztályú kis családi kocsival kínál alternatívát a Daewoo Lanos és a Hyundai Accent mellett a szintén koreai KIA. A 4, 4 méter hosszú, 4/5 ajtós autót 1, 3 literes, hengerenkénti befecskendezéses, 84 lóerős benzinmotor hajtja. A teljesen saját fejlesztésű négykerekűt később erősebb, 1, 5 literes motorral is gyártják majd. A KIA a Carnival egyterű után a Rióval olyan latinos vonalat akar képviselni a Hyundai-csoporton belül, mint a Seat a VW-birodalomban.

OKTÓBER

Peugeot 206 Coupé/Cabriolet

Lehet-e izgalmasabb látvány, mint amikor egy szép nő – szép női autó – toplessre vetkőzik? A Peugeot számára bomba üzleti sikernek bizonyuló 206-osnak megalkották a tetőtlen (és egyben a Coupe) változatát is. A szépséges csöppség fedelét néhány másodpercen belül villanymotorokkal hajtott mechanizmus tünteti el a csomagtartóba. Túl sok poggyászt tehát nem érdemes vinni a széllelbélelt oroszlán tulajdonosának, a bankkártya is elég.

NOVEMBER

Seat Ibiza, Cordoba

A májusban bemutatkozó “rövid” Toledo, azaz Leon után őszre is csemegét ígér a Seat. Az új arculatnak megfelelően átfazonírozták a 3/5 ajtós Ibiza, illetve a szedán és kombi változat – a Cordoba – orr- és farrészét. Az új Ibiza igazi különlegessége mégis inkább a 9 tagúra gyarapodott motorválaszték (1, 0 litertől egészen az 1, 8 literes, 20 szelepes benzinesig, illetve a dízelekig). Közöttük az ékesség a “mi motorunk”, a győri Audinál készülő 1, 8 literes, 156 lóerős erőforrás.

DECEMBER

Mazda Tribute

A Mazda globális jelenlétét kívánja erősíteni majd a Forddal közösen kifejlesztett sport-szabadidőautó, a Tribute. A vadonatúj padlólemezre megálmodott off road végső formáját és belső terét a két gyártó külön-külön a saját márkára jellemzően alakította ki. Ez az első alkalom, hogy a két cég együtt dolgozott egy termék teljes kifejlesztésén. A jobbkormányos modelleket a Mazda hofui üzemében, a balkormányosokat a Ford Kansas Cityben levő gyártóbázisán állítják elő.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik