– Az új IT, vagyis az Inspiration Technology a Compaq legfrissebb szlogenje. Miért gondolja, hogy pont az Önök technológiája a legigézőbb?
– Ha egyszerűen akarnám megfogalmazni a választ, azt is mondhatnám, hogy termékeink mind az innovációt, mind pedig a formatervezést tekintve a ma ismert legmagasabb követelményeknek felelnek meg. Ennél azonban többről van szó: a Compaq új stratégiája arra irányul, hogy minden szegmensben – a PC-től a szerverig – a lehető legjobb technológiát nyújtva elégítse ki a fogyasztói igényeket. Vagyis olyan megoldásokat dolgozunk ki, amelyek számos eszközt – ezek közé tartoznak a vezeték nélküli berendezések is – alkalmaznak, hogy bárki bárhonnan élvezhesse az internet előnyeit.
– Nemrég a Business Weeknek nyilatkozva elismerte, hogy a Compaq lemaradt az internetes lehetőségek kihasználásában. Az új stratégia mennyiben segíthet a felzárkózásában?
– Tény: az internet kihívásaira lassabban reagáltunk, mint néhány versenytársunk, de már abban a nyilatkozatomban is elmondtam, hogy még nincs késő, hiszen az internetet még nem fedezték fel teljesen. Aki a leginnovatívabb terméket állítja elő, az fog nyerni, hiszen megítélésem szerint a világ az információ által áthatott kor felé halad. E korban internet-eszközök milliárdjai lesznek képesek információt hordozni, ami egyben azt is jelenti, hogy a mobil távközlés és a számítástechnika egyre jobban összefonódik.
– Ezek szerint a PC halott és Ön is osztja azt a nézetet, miszerint a hálózat a számítógép?
– Az asztalon álló és hálózattal kapcsolatot tartani nem tudó számítógép valóban halott. De az én víziómban a hálózat peremén van a hangsúly, hiszen az események pontosan azon a ponton történnek, ahol az elérés és az infrastruktúra találkozik és létrejön az átfogó, személyre szabott tartalomszolgáltatás és az üzlet. A Compaq ötvözni akarja az alkalmazásokat, platformokat és a tartalmat az infrastruktúra oldaláról, valamint a széles sávú és vezeték nélküli eszközöket az elérés oldaláról.
– Azt könnyű megérteni, miért jelent jó üzletet az internet a Compaqnak, illetve a többi számítástechnikai cégnek. Miként lehetnek azonban üzletileg eredményesek azok a társaságok, amelyek – az Ön szavával élve – nem a hálózat peremén tevékenykednek, hanem a tartalmat szolgáltatják?
– Az úgynevezett dotcom vállalkozásokban nem hiszek, s az elmúlt év tapasztalatai azt mutatják, hogy nem ezek a valódi internetes cégek. Biztos vagyok benne, hogy a hagyományos vállalatok és az új hálóvilág házasságából jönnek létre azok a szereplők, akik üzletileg is sikeresen tudnak szerepelni az interneten.