Gazdaság

SYNERGON-TERVEK – Széltében-hosszában terjeszkedni

Új piaci réteget céloz meg a Synergon, az első magyar informatikai cég, amely a tőzsdére került. A “100 nap alatt az internetre” program keretében olyan szolgáltatáscsomagot kínálnak, amelynek segítségével a kis- és nagykereskedelemmel foglalkozó vállalatok jóval rövidebb idő alatt és lényegesen olcsóbban indíthatják el az internetes értékesítési csatornájukat.

A gyorsaság elsősorban annak köszönhető, hogy a csomag igen sok előre elkészített elemet tartalmaz, amelyeket lényegesen gyorsabban lehet az egyedi igényeknek megfelelően alakítani, mintha a nulláról kellene mindent összeállítani. A program keretében a Synergon két technológiát kínál: a Microsoft Site Server Commerce Editiont és az Intershop termékcsaládot. Mindkét szoftvercsoport tartalmaz olyan megoldást, amellyel új, kisebb vállalkozások is beindíthatják internetes kereskedelmi tevékenységüket, akár a vállalatok közti (business-to-business – B2B), akár a fogyasztók felé (business-to-consumer – B2C) irányulóan.

A hazai piacon kívül a régióban is terjeszkedni kíván a cég. A Synergon – új stratégiája szerint – két-három éven belül teljes árbevételének felét Magyarországon kívül szeretné elérni. Mindez természetesen csak piacvásárlással – tehát külföldi vállalatok akvizíciójával – valósulhat meg. Mindenekelőtt Horvátországot, Romániát, Csehországot és Lengyelországot célozzák meg. Az utóbbi kettőben csak óvatosabb piacszerzést terveznek, lévén, hogy ott már kialakult, jól működő IT-piacok léteznek, amelyekre – magyarázza Gyurós Tibor, a Synergon elnöke – lényegesen költségesebb a belépés. Horvátországban és Romániában azonban még nem indult el az informatikai piac felértékelődése, így még mindig alacsonyak az informatikai társaságok árai. A Synergon az előzetes tervek szerint az utóbbi két országban két-három éven belül piacvezető pozíciót kíván elérni. –

Ajánlott videó

Olvasói sztorik