Rossz a hazai kutaknál kapható igázolaj használati értéke – állította ez idáig, s eszerint nem alaptalanul a szakma és az érdekeltek (közúti fuvarozók, kamionosok) egy része. Esetenként ugyanis már mínusz 3 foknál megindult a paraffin kiválása – emlékeztet Ferke Mihály, kőolajipari termékalkalmazással foglalkozó szakértő -, ami akadályozta többek közt a kamionok téli indítását. A problémát több, a médiában is bemutatott eset is jelezte. Az egyik vidéki közúti igazgatóság például képtelen volt eleget tenni úttisztítási feladatának november végén, az időközben fagypont alá süllyedt hőmérséklet miatt.
A kiskereskedelmi piac résztvevői tűrtek, mert máshonnan – legalábbis legális forrásból – csak sokkal drágábban szerezhették volna be a dízelolajat. (A Magyarországon működő multinacionális cégek kútjainál kapható gázolaj jelentős része is a Mol százhalombattai finomítójából kerül ki.) Az egyik multi megkísérelte ugyan az adalékolást, ám ennek következtében 1,50 forintos áremelésre kényszerült. Erre viszont vevőinek többsége – a kamionok tankja 300-900 literes – átpártolt az olcsóbb konkurenciához. A kevésbé hidegálló gázolaj forgalmazása miatti veszteségek számszerűsítése lehetetlen. Tény, hogy évi közel 2 milliárd liter gázolaj fogy Magyarországon, aminek mintegy 35 százalékát télen használják fel.