Amíg a fordulatszámláló nem éri el az ötezret, csendes, lágy, hangnélküli kezes bárány, a fölött egy hirtelen átváltozással robosztus, kristályhangon süvítő monstrum – ez a Honda S 2000, amely május végén a franciaországi deauwille-i kabriós találkozón mutatkozott be Európának.
Az ötvenedik születésnapját ebben az esztendőben ünneplő japán gyártó először 1965-ben jelent meg a kontinensen az S 800-assal, egy mindössze 791 köbcentiméteres, 70 lóerős miniautóval. A debütálás után 34 évvel megalkotott S 2000-ről ez idáig csak szuperlatívuszokban szóltak azok a kiváltságosok, akiknek módjuk volt kipróbálni. A 2 literes, 4 hengeres motor 240 lóerős, és mint azt minden szakértő kiemeli, két arca van. Ötezres fordulatszám alatt családi luxusautóként viselkedik, majd onnan az elérhető közel kilencezres fordulatszámig versenyautóvá alakul át, végsebessége eléri a 240 kilométert óránként, ami az ilyen szériamotoros autó esetében világcsúcsnak számít. A mindössze 1260 kilogramm súlyú kabrió 6,2 másodperc alatt gyorsul fel 100 kilóméter/órás sebességre.
A japánok évi 12 ezer darab gyártását tervezik, ennek negyede kerülhet Európába. Egy ABS-szel, dupla légzsákkal, klímával, elektromos ablakemelővel, központi zárral ellátott példány ára várhatóan valamivel 40 ezer euró alatt lesz. Októbertől sorba állhatunk érte. –