Az 1-es és a 3-as villamos vonalát 2011 végéig, csaknem 45 milliárd forintból korszerűsítenék, ehhez mintegy 34 milliárdot az EU-tól remélnek. Az ellenzékiek, köztük Wintermantal Zsolt, sokallták a projekt költségvetését.
A fideszes politikus indítványát elfogadva a közgyűlés kibővítette a városvezetés javaslatát: augusztus végére előterjesztés készül az 1-es villamosnak a Fehérvári útig való meghosszabbítására, szeptember végéig pedig megvizsgálják a 3-as villamos Topánka utcáig való továbbépítésének lehetőségét.
Pazarló és logikátlan elképzelés?
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) sem ért egyet a javaslattal, véleményük szerint ez az uniós források elpocsékolása lenne. „A projekt 44 milliárd forintos, egy metróvonal meghosszabbításához elegendő keretéből csupán két villamosvonal részleges felújítására és a két vonalon összesen kevesebb mint 2 kilométer hosszban néhány megállónyi céltalan vonalhosszabbítására futja” – áll az egyesület közleményében.
Mint írják, a pazarlást mutatja az is, hogy az 1-es villamos vonalán Dél-Pesten a mindössze 7 éve telepített áramellátási rendszer cseréjét is tervezik, milliárdokért. Hozzáteszik: az 1-es villamos Lágymányosi hídon való átvezetése tíz éve is késő lett volna, egyetértenek viszont azzal, hogy a vonalat legalább a Fehérvári útig meg kéne építeni, ahol csatlakozhatna az ott közlekedő meglévő villamosjáratokhoz és a kelenföldi lakótelephez.
A VEKE szerint 3-as villamos Pesterzsébeten tervezett egymegállós meghosszabbításával egy a gond: nagy ívben elkerüli az utasokat és Pesterzsébet központját.
4,7 milliárdért újítanák fel a műjégpályát
A városligeti műjégpálya 4,7 milliárd forintos rekonstrukciójához 3,1 milliárd forint EU-támogatást igényel a fővárosi önkormányzat. A pályázati önrészt ingatlaneladásokból biztosítanák – közölte Ikvai-Szabó Imre.
A 2010 végéig tartó korszerűsítést az ellenzék is támogatta. Egyebek közt nehezményezték azonban, hogy a felújítások után sem lesz megfelelő a térségben a parkolási helyzet.