A hírportál szerint Melegh Gábor pont azt a szoftvert felejtette el megemlíteni, amelyet saját, Szlovákiában bejegyzett cége forgalmaz, és amelynek a hitelességéről saját magának állított ki igazolást, mert az erre illetékes egyetemen is ő van pozícióban. Ez még a szakértői kamara szerint is összeférhetetlen lehet, de nem tudnak mit tenni, mert – a Rezesová-per bírójával közös könyvet is írt – Melegh megkerülhetetlen a közlekedési balesetes ügyekben.
A hvg.hu megkérdezte erről a műszaki igazságügyi szakértőt is, aki véleményét nem engedte közölni. Mivel elemzése teljesen új helyzetet teremtett a per bizonyításakor, nem mindegy, volt-e bármilyen hatása, hogy két különböző programmal számolt, főleg, hogy a hvg.hu-nak több műszaki szakértő azt mondta: íratlan szakmai szabály, hogy nem “illik” több szoftverrel összerakni a végeredményt.
Lovász Zoltán kamarai elnök, aki egyébként szintén gépjármű-közlekedési, illetve közlekedésbiztonsági területen dolgozó igazságügyi szakértő, nem sorolta a nyugaton is elfogadott, hiteles balesetmodellezési programok közé a Melegh által forgalmazottat, bár hozzátette, mindegyik program annyira jó, amennyire a szakértő használni tudja. Szerinte káros az igazságszolgáltatás gyakorlatára, hogy ennyire nagy hangsúlyt kapnak a szoftverek, azzal foglalkoznak a szakértők, a másik vajon hogyan futtatta le az adatokat. Pedig ezt program nélkül is kellene tudniuk számolni.
Melegh Gábor légféket vizsgál
Fotó: MTI / Balaton József
A balesetben meghalt áldozatok családját felháborította, hogy a bíróság szerint legalábbis nem kizárható, hogy a Fiat szabálytalanul tért be a belső sávban haladó BMW terepjáró elé. Ezt a verziót elsősorban a védelem magánszakértőjének felkért Melegh Gábor szakvéleménye alapozta meg. Az ő bevonása után az addig közreműködő szakértők közül ketten megváltoztatták véleményüket.
Az ügy pikantériája, hogy Meleghet az ügyész megpróbálta kizáratni az eljárásból elfogultságra hivatkozva, miután az áldozatok családjának felkérését elutasította. A bíró – akivel Melegh korábban együtt írt könyvet a közlekedési büntetőjogról – végül úgy döntött, részt vehet az eljárásban, mert mindez nem akadályozza objektív szakértését.
Sírva ment börtönbe Rezesova
Rezesová zokogva fogadta a hírt, hogy vissza kell mennie a börtönbe. A kétgyermekes anya állítólag számított rá, ehhez képest a rendőröknek nem volt egyszerű rábírni őt, hogy csendes és gyors búcsút vegyen édesanyjától és lányától – írta a Blikk. Az elmúlt két hétben Rezesova a XIII. kerületi Prestige Tower 75 négyzetméteres, teljesen berendezett exkluzív apartmanjában élte világát, mostantól új lakhelye egy 20 négyzetméteres cella a Gyorskocsi utcában, amelyet harmadmagával kell megosztania.
A négy halálos áldozatot követelő baleset okozásáért felelős Eva Rezesová mindeddig szabadon sétálhatott a többhektáros, elkerített lakóparkhoz tartozó kertben; mostantól egy óra séta jár neki a börtön udvarán. A Blikknek nyilatkozó dr. Novák Péter ügyvéd elmondta, a család attól tartott, akadnak olyanok, akik az ittasan halálos balesetet okozó asszony életére törnek majd. Ügyfelem komoly veszélynek lett volna kitéve, ha nem egy őrzött ingatlanban tölti házi őrizetét – érvelt a jogász.