Az ágazat abban bízik, hogy az év során érezhetőek lehetnek a hazai gazdasági növekedés első jelei, és a beinduló beruházások révén megszaporodó árualapok a fuvarozási igényekben is jelentkeznek majd.
A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) az ágazat versenyképességének megőrzése érdekében intézkedési javaslatcsomagot dolgozott ki és terjesztett a kormány elé. Ebben többek között az iparűzési adó alapjának és a gépjárműadó mértékének csökkentése mellett a hivatásos gépjárművezető-képzés állami eszközökkel való támogatását kérik.
A fuvarozó vállalkozásokat 2012-ben megtizedelte a beruházások visszaesése, az építőipar mélyrepülése és a gyenge mezőgazdasági termés miatti volumencsökkenés. A fuvarteljesítmény árutonna-kilométerben kifejezve 14 százalékkal volt kevesebb, mint a megelőző év azonos időszakában.
A nemzetközi piacokra dolgozó fuvarozók összesített teljesítménye viszont megmaradt a korábbi viszonylag magas szinten, ami Karmos Gábor, az MKFE főtitkára szerint azt mutatja, hogy a magyarok a szűkülő piacon is képesek voltak javítani nemzetközi piaci pozícióikat. Jelenleg csak a lengyel és a magyar közúti fuvarozóknak van esélyük a növekedésre az unió piacán.