Száraz időben naponta 100-150 az új kátyúk száma, a szakemberek viszont naponta akár 400-500 úthibát is ki tudnak javítani. A munkát nehezíti, hogy télen csak ideiglenes jelleggel, hidegaszfaltozással és kis mennyiségű főzött aszfalttal tudják a hibákat korrigálni.
A Budapesti Közlekedési Közpon (BKK) szerint a útfelújítások miatt 2005 óta folyamatosan javul a fővárosi közúthálózat minősége. A kátyúk száma időjárásfüggő, de nagyjából az előző évivel azonos szinten van. A javításra a BKK-Közútnak egy évben 400-500 millió forintja van, ebből tavaly csaknem 25 ezer kátyút szüntettek meg 35 ezer négyzetméternyi területen.
A fővárosi fő- és tömegközlekedési útvonalakért a BKK Közút Zrt. felel, a többi budapesti útszakasz kerületi kezelésben van. Lakott területen kívül a településeket összekötő fő- és mellékutak, illetve ezen utak településeken átvezető szakaszainak üzemeltetését a Magyar Közút Nonprofit Zrt. végzi. Az autópályákat az Állami Autópálya Kezelő Zrt. üzemelteti. Az ottani helyzetre jellemző, hogy a kátyúk és egyéb úthibák miatt több autópályán is sebességkorlátozást vezettek be.
Az M0-ás, az M1-es, az M2-es, az M3-as, az M30-as és az M7-es gyorsforgalmi utak egy-egy szakaszán az úthibákra a változtatható jelzésképű táblák is figyelmeztetik az autósokat.