A BKK az MTI megkeresésére közölte: jelenleg a villamosokat szerelik fel fedélzeti számítógéppel, viszonylatjelzőkkel és állomásjelző berendezésekkel. Az ütemtervhez képest az alvállalkozó jelentős késésben van műszaki okok miatt. Ennek oka, hogy több 30-40 éves villamoson nehéz összeilleszteni a régi és az új technológiát. Emellett korábban a hosszadalmasabb hatósági engedélyezés is hátráltatta a felszerelést. A BKK 612 járműre szerel fel kijelzőket.
Fotó: MTI/Földi Imre
A korábban beszerzett használt buszok tesztjei közben kiderült, hogy az azokban lévő rendszerek hosszú távú tartós üzemelésre nem alkalmasak műszaki hibák miatt, ezért a szóló Volvókban, az O530-as Mercedes Citarókban ki kell cserélni a kijelzőket, erre már kiírták a kiegészítő közbeszerzést.
A BKK megszüntette azt a korábbi hibajelenséget, amely a hangos utastájékoztatásban volt észlelhető, és már a végállomásra való figyelmeztetés is hallható.
Az utcai kijelzők próbaüzeme egy helyen már elkezdődött, a következő két hétben több ponton is megkezdik a tájékoztató táblák próbaüzemét. A Synergon novemberre készül el a teljes rendszerrel, a közeljövőben egy mindenki által letölthető mobiltelefonos alkalmazás kiadásával fejlesztik tovább, erre már megtörténtek az előkészületek. További lépésként a 2014-ben életbe lépő új elektronikus jegyrendszerhez is illeszteni szeretnék a Futárt, illetve integrálni szeretnék a mostani projektből anyagi okokból kimaradt metrókat és HÉV-eket is bevonnák az utastájékoztatási rendszerbe.
A Futár (forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszer) összköltségvetése 6,7 milliárd forint, megvalósítására a BKK és a BKV mintegy négymilliárd forintos támogatást nyert az Új Széchenyi Tervből, az Európai Unió fejlesztési forrásaiból.