A költségcsökkentéstől az alkalmazottak moráljának javításáig terjed az intranet- eredmények listája. E módszer segítségével az információtovábbítás olcsón – nyomtatók, fénymásolók és a működtetésükkel járó szervizköltségek nélkül – megoldható a vállalatoknál. A technológia gyorsan terjed, az intranet-hardverek és -szoftverek piaca több millió dolláros nagyságrendű.
Egy belső informatikai hálózat kiépítésének első, elemi haszna a papírköltségek csökkenése. A webes megjelenéssel bármelyik alkalmazott elboldogul, így bárki hozzáférhet a hálózaton elérhető körlevelekhez, feljegyzésekhez. Az adatbázisokból gyorsan lekérhetők a kollégákkal vagy a szállítókkal, vevőkkel kapcsolatos információk, csökken a telefonköltség, gyorsul az ügyintézés. A belső hálózatra gyorsan telepíthetők az új adatbázisok, szoftverek, amelyek így azonnal hozzáférhetőekké válnak minden dolgozó számára. Végül a belső nyilvánosság kiszélesítése növeli az alkalmazottak munkamorálját, lojalitását.
Az intranet bevezetése persze jelentős kezdeti kiadásokkal jár, a megtakarítások csak később jelentkeznek. Ezért olyan cégek vezetői, amelyek már túl vannak ezen, azt ajánlják: pontosan megfogalmazott költségcsökkentési célok alapján állítsák fel a rendszert, ez segít átlépni a nagy bevezetési kiadás miatti pszichológiai gátat.
A British Telecom 1995-ben indította be belső intranet hálózatát. A telepítéskor kiderült, hogy a cégnél 13 különböző üzenetközvetítő rendszer 176 változatát használják. Ezt azonnal 3 egymással kompatíbilis csomagra csökkentették és webfelületekkel látták el. A belső dokumentumok elektronikus továbbításával, a 120 ezer alkalmazott számát tartalmazó virtuális házi telefonkönyv bevezetésével a telepítés utáni első évben 310, az azt követőben 745, de még tavaly is 142 millió fontot takarítottak meg. Csökkent a vállalati pletykálkodás. Pletykák most is keletkeznek, de aki kíváncsi rájuk – alapjukra és hátterükre -, az ráléphet a BT Today című, naponta többször frissített internetes folyóiratra és onnan mindent megtudhat…