Fast Forward néven létrejött Amerikában egy önszabályozó szervezet, amely az online hirdetések jövőjét kívánja kialakítani. A reklámipar több mint 400 vezető hirdetőjét, ügynökségét és technológiai szakemberét összefogó csoport a Procter&Gamble vezetésével tartotta meg alakuló gyűlését. A szervezet elsődleges célja az online reklámok hozzáférhetőségének kiszélesítése, amelyhez az informatikai ipar aktív segítségére számít. A hirdetők legfőbb problémája, hogy nem tudják biztosan lemérni reklámjaik hatékonyságát. A legutóbbi felmérések alapján a szervezet bizakodó, mivel a megkérdezett cégek körében a tavalyi 38 százalék helyett idén már 68 százalék válaszolt igennel az internetes hirdetés gondolatára. Jellemző viszont, hogy a szervező Procter&Gamble a maga 3 milliárd dolláros éves hirdetési költségvetéséből egyelőre mindössze 12 milliót költ az Internetre.
A világháló reklámértéke mindenesetre nő; jelzi ezt például az a megállapodás is, amelynek keretében a Citibank a böngésző-rendszeréről ismert Netscape Communicationst hívta segítségül azon ambiciózus programjának megvalósításához, amely szerint 2010-re egymilliárd ügyfelet szeretne magáénak tudni. A Citibank saját csatornát kap ősztől a Netcenter weboldalain, ahol pénzügyi tranzakciók lebonyolítását is vállalja majd. A szerződéskötés pénzügyi részleteit ugyan nem hozták nyilvánosságra, ám a két cég megerősítette, hogy a maga nemében az eddigi legnagyobb megállapodásról van szó. A Netcenter az egyik leglátogatottabb oldal az Interneten, a Citibank már régóta szeretett volna megjelenni rajta. A Netscape – ismerték el a bank vezetői – tulajdonképpen segít nekik az ügyfélszerzésben.