A BKK igazgatósága a napokban tárgyalta a vári és egyes budai járatok üzemeltetésére kiírt midibusztender eredményét, és elfogadták az egyetlen induló Orangeways Hungária pályázatát – írta az Index.
Furcsaságok:
– a pályázaton nem indultak a több száz budapesti buszt alvállalkozásban már üzemeltető cégek, csak egy kis 2010-ben alakult budaörsi vállalkozás, a felnőttoktatással foglalkozó Ormódi-Fitos Kft., amely nyert is
– a Ormódi-Fitos Kft. 2014-ben vette fel a tevékenységei közé a szárazföldi személyszállítást, egy lendülettel át is keresztelték Orangeways Hungáriává
– a céghez 2014 végén érkezett vezetőségi tagnak Kovács Miklósné, aki egyben az Orangeways Magyarország Zrt. igazgatója (ez a cég fapados buszjáratokat üzemeltet)
– szokatlan, hogy a pályázaton nyertes, referencia nélküli cég mögé a kezességet egy állami cég, a Gemenc Volán adja
– az Orangeways által vállalt kilométerdíj drágának számít, és nincs is akkora keret rá, amekkorára szükség lenne. Ezért a BKK gazdasági vezérigazgató-helyettese ellenezte a szerződést. A gazdasági igazgatótól rögtön meg is vált a BKK – írta az Index.