Az EuroFleet Zrt. úgy nyerte meg a 109 járműre meghirdetett pályázatot , hogy a másik érvényes ajánlattevőnél havonta 10 414 851 forinttal többet számláz az Opel-flottáért, de hamarabb szállít 15 haszonjárművet és 16, vélhetően vezetői autót – írja a Vezess.hu.
Súgtak az importőrök
Az öt induló közül végül az ALD Automotive Magyarország maradt versenyben a győztes ajánlatot jegyző EuroFleet Zrt-vel. Utóbbi vállalatnak az NKH-val ez az első közös biznisze, de bejáratott autópark-kezelő. A Hovány Csoport flottakezelő üzletága többek között a Szentkirályi ásványvíz gyártójának kisteherautóit biztosítja.
Az autós hírportál szerint az Opel importőrétől megsúgták az érintetteknek, hogy fölöslegesen dolgozhatnak, de a 109 járműre kiírt pályázat akkora üzletet jelent, hogy öt pályázó beadta anyagát. Ekkora lehetőséget ugyanis nem hagynak ki a legnagyobb nemzetközi flottakezelők leányvállalatai sem.
A győzelem kulcsa az első ütemben átadandó 31 autó szállításának gyorsasága és ezen szempont igen magas értékelési pontszáma volt. Míg az áron az összpontszám 52, az első ütem szállítási határidején 33 százaléka múlt.
Gyanús magyarázat
Az Opel vezérképviselete nem kívánt nyilatkozni arról, hogy normál rendelésből hány napra vállalják az autók szállítását, flottapiaci szakemberektől mintegy 140 napról hallottunk. Ezzel szemben az EuroFleet a 15 Movano, a 8-8 Insignia és kétliteres Zafira Tourer átadását 14 nap alatt megoldja, míg az ALD 109 napot vállalt az első ütemre.
Az NKH szerint a gyors szállítással a legtöbb futáskilométert teljesítő gépjárműveiket tudják minél előbb lecserélni. Kérdés azonban, hogy akkor miért pont a felszereltségük és teljesítményük alapján vezetői autónak tűnő modellek érkeznek először.