Gazdaság

Darált bőr a gyorskajában – gigabírság a McDonald’snak

mcdonalds(960x640).jpg (mcdonalds, )
mcdonalds(960x640).jpg (mcdonalds, )

Megtévesztette a fogyasztókat, ezért 15 millió forint pénzbüntetést kapott a GVH-tól a gyorsétterem-lánc.

A Gazdasági Versenyhivatal közleményéből kiderül, hogy a magyarországi McDonald’s megtévesztette a fogyasztókat csirkehús felhasználásával készült egyes termékei népszerűsítése során.

A hivatal nem kevés, 15 milliós bírságot szabott ki a gyorsétterem-láncra.

Nem csak hús, nem csak grillezés

A GVH indoklása szerint a cég a reklámokban valótlan tájékoztatást adott a termék csirkehústartalmával és az elkészítés során alkalmazott technológiával kapcsolatban.

Az átlagos fogyasztó számára a tájékoztatásokból így nem derülhetett ki, hogy a grillként, illetve grillezettként megjelölt csirkét, illetve csirkehúst tartalmazó termékeket, ezek panírozott változatait, valamint a csirkemell csíkok elnevezésű termékek alapanyagai nem pusztán csirkehúst, hanem például darált bőrt tartalmaznak.

A GVH azt is megállapította, hogy a reklámokban megjelenő szövegek és különösen a képi megjelenítések alapján a fogyasztó azt gondolhatta, hogy a bőr nélküli csirkehúsból készült termékek grillezésen, illetve panírozáson kívül nem estek át más feldolgozáson.

Pedig a Mekinél a csirkehús olyan technológián, átalakításon (pl. darálás, felbontás, pácolás, formázás) esik át, amelyek hatással vannak a húsállományra – állapította meg a hivatal.

Mit kéne elmondaniuk a reklámoknak?

Tejpor, szója, ízfokozó, műbél, füstoldat, kárminsav, laktóz, borsóliszt – ha a hivatal indoklását kiterjesztenénk más termékekre is, ezeknek mind szerepelniük kéne egy párizsireklámban. De a szörpreklámokban is el kéne hangozni a “kukoricából kivont izocukor” összetevő nevének, fagylaltport nem lehetne reklálmozni az “algákból kivont fehérje” összetevő említése nélkül, a szafaládéban (is) ipari szalonna van, a reggeli italban pedig értékes tápanyagot nélkülöző tejsavó.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik