Az új, fizetős e-mail szolgáltatást a Yahoo és az AOL a Goodmail Systems Inc. cégen keresztül kínálja majd, és elsősorban bankoknak, online kiskereskedőknek valamint egyéb nagy mennyiségű e-mail-küldő vállalatoknak ajánlják.
A szolgáltatás lényege, hogy az e-mail feladójának 0,25 centtől 1 centig terjedő díjat kellene fizetnie e-mailenként, melyért cserébe a szolgáltató garantálná, hogy azoknak a címzetteknek, akik beleegyeznek a levelek fogadásába, szűrés nélkül eljuttatja az elektronikus levelet és nem szűri ki a fényképes vagy webes csatolmányokat sem. Az így küldött levélen a címzettnél a levélen egy figyelmeztetés is megjelenne, mely jelezné, hogy az e-mail megbízható feladótól érkezett. A szolgáltatásra előfizető vállalatok pedig ezen felül tájékoztatást kapnak arról, hány e-mail ért célba.
Az elektonikus levelezés felforgatója
A szolgáltatást az AOL két hónapon belül, a Yahoo pedig már a jövő hónapban el is indítja – jelentették be a vállalatok szóvivői. Azok a cégek, amelyek nem fizetnek elő erre az új szolgáltatásra, a korábban megszokott módon küldhetnek e-maileket továbbra is – mondta az AOL és a Yahoo szóvivője.
A Yahoo és az AOL már régóta szűri az e-maileket elsősorban a nemkívánatos e-mailekben szereplő kulcsszavak alapján, de a rendszer nem tökéletes. Cégek részéről egyre nagyobb igény mutatkozik egy másfajta e-mail kézbesítésre, egy úgynevezett garantált kézbesítésre – nyilatkozta a Washington Postnak Nicholas Graham, az AOL szóvivője.
Elemzők szerint ez az új szolgáltatás – bár az e-mail küldőknek csak egy szűk rétegét érinti – felforgathatja az internet-gazdaságot: ebben az esetben ugyanis nem a címzett, hanem a feladó fizet a levélküldésért. A jelenlegi modell ezzel szemben a spam-ek és az adathalászat elburjánzásához vezetett: az adathalászok és spamelők még akkor is profitot termelhetnek az e-mail küldésből, ha a címzetteknek csak egy kis része válaszol.
