A világ egyik legnagyobb légitársaságának az adózás előtti nyeresége nyolc százalékkal 164 millió fontra (291 millió dollár) emelkedett a december 31-én zárult harmadik negyedévben az előző évihez képest.
A profit növekedését a BBC szerint az intenzív reklámkampány, melynek következtében a prémium szolgáltatások iránt nőtt meg a kereslet, illetve az indiai és a sanghaji új útvonalak megnyitása segítette elő.
Az utasszám növekedése a harmadik negyedéves eladásokat százalékkal 2,13 milliárd fontra növelte. Az üzemi eredmény minden piaci várakozást felülmúlt a három hónapos időszakban elért 175 millió fonttal. Az elemzők 164 millió fontot vártak.
A kedvező trend úgy tűnik folytatódik: a BA már januárra is 3,3 százalékos utasforgalom növekedést jelentett.
Martin Broughton, a BA elnöke a kedvező eredmények ellenére azért figyelmeztetett arra, hogy a piaci körülmények ettől függetlenül még továbbra is kiélezettek maradtak.
A BA-t – a többi légitársasághoz hasonlóan – az energia árak növekedése súlyosan érintette. Az üzemanyagárak 28,2 százalékkal emelkedtek – jegyezte meg Brougton.
A BBC információi szerint a BA a magas benzinárak megnövekedett költésgeinek kompenzálására más területeken keres lehetőségeket a költségek csökkentésére.
Európában 2 millió utas naponta
Tavaly folyamatosan nőtt az utasforgalom Európában: egy átlagos napon 2 millióan fordultak meg Európa légikikötőiben, tavaly összesen 700 millióan keltek útra Európai repülőterekről.
Világméretekben is rekordot döntött a légi utasforgalom: 5,5 százalékkal 4 milliárdra nőtt a madárinfluenza, a terrorizmus, az üzemanyag árának emelkedése ellenére – tette közzé csütörtökön a repülőterek nemzetközi szövetsége(ACI).
A forgalom növekedéséből szinte valamennyi légitársaság
profitálhatott: rekord forgalomról számolt be egyebek mellett a
Lufthansa, a SAS skandináv légitársaság, az Air Berlin, a svájci Swiss, a Germanwings, az osztrák AUA, az easyjet, vagy az ír Ryanair.
