Felülök a pletykának, Kulcsár szerepébe a sztárbrókert alakító Bodó Viktor behelyettesítése is könnyen megy. Csak a helyszínen koppanok. Kiderül, nem a K&H-botrányt, hanem egy, az időzónákat kijátszó spekulatív tranzakció történetét dolgozza fel a 2007-es filmszemlén debütáló Overnight. Kérdezem is Pataki Ágit, és férjét Kovács Gábort: új produceri fogás ez a városi pletykaröptetés? De elhatárolódik az ügytől, s ahhoz sem ad eligazítást, jó-e, ha megírom, humbug az egész; hátha többen váltanak jegyet a moziba abban a hiszemben, hogy Kulcsár zavarosban halászásáról szól a film.

Míg ezt tárgyaljuk, a lámpák ellenfényéből felsejlik a rendező, Török Ferenc, s bekapcsolódik a beszélgetésünkbe. Kifejti: a Kulcsár-ügyet három évben lehetne elmesélni, ő pedig egy olyan sztorit akart, amelynek cselekménye egy napba sűríthető. S már kanyarintja is a történetet. Eszerint a sztárbróker egyik német ügyfele a stagnáló kelet-európai piacról ki akarja menekíteni a részvényeit, ám a beígért 25 százalékos hozamra nincs meg a fedezet. Bodó menti a menthetőt, az éjszaka folyamán „overnight” tranzakcióval próbálja visszaszerezni a hiányzó összeget. A trükközés lényege, hogy a még nála lévő pénzalapot, amelynek értéke közel 10 millió euró, átutalja egy távoli időzónában lévő bankszámlára, hogy – az alvó európai piacot kicselezve – pár órányi aktív időt nyerjen az akkor nyitva tartó bombayi tőzsdén, ahol az egyik évfolyamtársa egyébként is brókerkedik.
A rendező sztárparádét vonultat föl. Bodó Viktor mellett a nagyobb szerepekben Nagy Ervin, Máté Gábor, Eszenyi Enikő, Gryllus Dorka és Gyabronka József tűnik fel. A 400 millió forintból készülő német-magyar koprodukcióhoz egy német színészt is szerződtetett Török. Bizonyos Hanns Zischlert, aki hazájában állítólag ünnepelt sztár, amit – biztos, ami biztos alapon – a Google-on is csekkolunk. A keresőmotor szerint tényleg sztár. Allűrökkel együtt. Az Overnight forgatása alatt sikerült egész estés feladatot adnia a kellékeseknek. Amikor ugyanis memoárjait akarta kedvenc papírjára vetni, a stáb egy álló éjjel az előírt súlyú és merítésű lapot vadászta Zischler számára.
Míg az ebédszünetben a forgatócsoport anekdotáit hallgatom, kiderül, Török minden nagyjátékfilmje előtt dokumentumfilmet készít a közegről, amelyben forgat. A tőzsde világa őt is megérintette – derül ki a beszélgetésből. Amikor tőzsdei sikereiről kérdezem, szerényen annyit mond: az elmúlt egy hónapban 30 százalékot nyert a részvényein. Kérdésemre, hogy miben utazik, már szűkszavúan csak annyit felel: oroszokban. Részleteket nem közölt, de ha elmondaná, hogy csinálta, még tanácsadó rovatra is pályázhatna a lapban, tekintve, hogy az orosz papírok az utóbbi hónapban meglehetősen rosszul muzsikáltak.
