A napilap információi szerint rövidesen megkezdik a magyarországi autópályákat üzemeltető Állami Autópály-kezelő (ÁAK) Zrt. felkészítését a privatizációra. Állítólag a gazdasági tárcánál már nem csupán a társaság kisebbségi részvénycsomagjának tőzsdei eladását tervezik, hanem vizsgálják az egész cég értékesítésének lehetőségét is. Így a teljes hazai gyorsforgalmiút-hálózat üzemeltetése magánkézbe kerülhet, beleértve az útdíjak beszedését is.
A Népszabadság szerint a cég értékestését megalapozó lépések már megkezdődtek. Az ÁAK így hamarosan újraszerződik a matricás útdíjszedésre, miután erre szóló jogosítványa az év végével lejár. Az aláírásra váró dokumentum pedig a társaság feladatává teszi majd a használatarányos, elektronikus díjszedő rendszer kiépítésében való közreműködést is. Ami azt is jelenti: az uniós irányelveknek megfelelő új rendszer akár 80 milliárd forintos költségét az esetleges privatizációt követően már nem a magyar költségvetésnek, hanem az állam helyébe lépő tulajdonosnak kellene kifizetnie. Igaz, cserébe mintegy ezer kilométernyi gyorsforgalmi úton maga szedhetné a díjat – a teherautók után már 2008-2009-től, a személygépkocsik után pedig 2011-2012-től.
