Az új társaság a Nemzeti Autópálya (NA) Zrt. örökébe lép, de ahogy Reményik Imre, az NA Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta, nem egyszerű cégtábla-átfestésről van szó, mivel a NIF jövő év elejétől átveszi az uniós finanszírozású közúti fejlesztések mellett a szintén uniós vasútipálya-beruházásokat is. A társaság vezetője szerint ez azt jelenti, hogy 2007–2013 között 2200-2300 milliárd forint értékben hajt végre beruházásokat a NIF. Nagyon leegyszerűsítve, az elkövetkező hét évben 2 ezer kilométer hosszú közút és vasút építésére, illetve felújítására, modernizálására lesz mód.
A teljesség igénye nélkül, 2008-ra teljes lesz az M7-es autópálya a horvát határig, 2010-ig megépül az M6 Pécsig, elkészül az M3 Nyíregyházáig (az M35 Görbeháza–Debrecen közötti 35 kilométeres szakaszát pénteken adják át – a szerk.). Megépül az M0 keleti és északi része a Duna-híddal, s új pályával egészül ki a déli szakasz szintén új híddal. Módosították ugyanakkor az M8 és az M9-es gyorsforgalmi utakkal kapcsolatos terveket.
Az unió direktíváinak megfelelően, a 2013-ig tartó időszakban számos vasútvonalat fejlesztenek, itt zömében nem új vonalakról, hanem a meglévők modernizálásáról van szó.
