Gazdaság

A Tesco nem terjeszkedik

Nagy-Britannia vezető áruházlánca, a Tesco egyelőre nem kíván új piacokra belépni – közölték a cégnél kedden a karácsonyi forgalmi adatok ismertetése kapcsán.

Karácsonykor összehasonlítható alapon 5,7 százalékkal nőtt az értékesítés a nagy-britanniai üzletekben, s ezzel a legjobb volt a tőzsdén jegyzett brit szupermarketek között. A csoport értékesítése – beleértve az új üzleteket is – 11,5 százalékkal nőtt a karácsonyi időszakban, Kelet-Európában és Ázsiában 16,1 százalékkal.

A társaság pénzügyi igazgatója, Andrew Higginson egyetért az idei év nyereségére vonatkozó elemzői előrejelzésekkel, amelyek szerint 2005–2006-ban az adó előtti eredmény 2,18 milliárd font(3,86 milliárd dollár) lesz.

Higginson elmondta: bár növekedtek az üzemanyag- és nyersanyagköltségek, nem kell módosítani azon a tavaly novemberi előrejelzésen, amely szerint a költségek az idén 60 millió fontot tesznek ki.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik