Kilenc hónap átalakításra
Az új vezérigazgató, Chris Woodruff feladata, hogy a BA-t állami vállalatból magáncéggé alakítsa. Megbízása kilenc hónapra szól, utódja Stewart Windgate, a glasgow-i reptér jelenlegi ügyfélszolgálati vezetője lesz.
Az új tulajdonos BAA International első lépésként csökkenteni fogja a repülőtér-használati díjakat a hatékonyság növeléséért. A vállalat fő nyeresége Wooduff elmondása szerint a kereskedelmi bevételek felfuttatásából származik majd.
A BAA International 65 milliárd forintos befektetést vállalt, szemben azzal a több százmilliárd forintos szükséges fejlesztéssel, amellyel az APV Rt. korábban a privatizációt indokolta. A gazdasági hetilap interjúja szerint Woodruff sehol nem hallott ekkora összegről, ugyanakkor megjegyezte, hogy a 65 milliárd forintos befektetést is hatalmas összegnek gondolja.
A fejlesztések a 2-es terminálon
Az új vezérigazgató elmondta, hogy a fejlesztések nagy része a kettes terminált érinti. Ennek keretében összekötik az A és B terminált, bővítik a becsekkolási területet, hogy több üzletet nyithassanak, az épület előtt növelik a parkolók számát, valamint több a repülőgép-beállóhelyet építenek.
Megfelelő ár
Woodruff a reptérért fizetett 465 milliárd forintos összeget megfelelő árnak tartotta és biztosan állította, hogy Ferihegy nyereséget hoz majd a BAA International számára.
Igaz, hogy árstruktúrája miatt Ferihegy a régió többi repülőteréhez képest kevésbé versenyképes, az új tulajdonos mégis úgy véli, hogy a többieknél nagyobb növekedési potenciállal rendelkezik. Woodruff szerint nem rövid távú nyereség érdekében vásárolták meg a BA-t. A tavalyi 7,5 millió utassal szemben 5-6 év múlva 12 millió utassal, 2020-2025-re pedig évi 25 millió utassal számolnak.
Vonzó Ferihegy
Az új vezérigazgató szerint Ferihegyet az teszi vonzóvá, hogy nagyjából ugyanakkora földterületen fekszik mint a londoni Heathrow repülőtér és ugyanúgy két kifutópályája van. Az interjúban cáfolta azt az értesülést, hogy a BA privatizációja előtt hatalmas botrányokat kavart, Ecserhez tartozó 20 hektáros területet is megvennék. Továbbá azt a magyar sajtóértesülést is cáfolta, hogy a BAA és a Hochtief pályázna a milánói repülőtér üzemeltetésére. „Nincs ilyen pályázat” – indokolta az új vezérigazgató.
