A T-Online Magyarország Rt. az elmúlt években számos reklámkampánnyal reklámozta ADSL-csomagjait. Több reklámja arról adott tájékoztatást, hogy adott ADSL-szolgáltatása „korlátlan”, illetve „forgalomfüggetlen”. 2005 februárjáig nem végzett felhasználónkénti bontásban forgalmi méréseket, azonban – miután 2005 februárjában nagykereskedelmi partnerével áttért a forgalomarányos elszámolási modellre – ezt elkezdte. A mérés eredményeként megállapította, hogy adott időszakban az előfizetőinek egy kis csoportja az átlagosnál jóval nagyobb adatforgalmat bonyolít (jellemzően filmek, zeneszámok letöltésével). Emiatt a „nagyletöltők” a T-Online-nak – tekintettel a T-Online és nagykereskedelmi partnere közötti forgalomarányos elszámolási módra – jelentős pénzügyi veszteséget okoztak.
2005 júliusában döntés született arról, hogy e jelenséggel szemben fellép a vállalkozás, s augusztusban 48 előfizető szerződését mondta fel gazdaságossági okokra hivatkozással, majd – egy forgalmi korlátot meghatározva – sor került az általános szerződési feltételek módosítására is. Eközben ugyanakkor a vállalkozás egyes reklámjaiban továbbra is arról tájékoztatta a fogyasztókat, hogy egyes ADSL-csomagjai korlátlan, illetőleg forgalomfüggetlen internetezést tesznek lehetővé.
A GVH szerint a reklámok ezen tájékoztatása nem felelt meg a valóságnak, a szolgáltatások kapcsán folyamatosan fennállt annak a lehetősége, hogy az eljárás alá vont egy általa a fogyasztókkal előre nem közölt szempontrendszer alapján saját gazdasági érdekeit szem előtt tartva egyoldalúan felmondja az előfizetői szerződéseket.
A GVH Versenytanácsa határozatában megállapította, a T-Online a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított, amikor 2005 júliusától (vagyis azon időponttól, amikor már döntött a forgalmi korlátozás bevezetéséről) reklámjaiban arról adott tájékoztatást, hogy egyes ADSL-csomagjai „korlátlan”, illetve „forgalomfüggetlen” szolgáltatás igénybevételét teszik lehetővé.
A GVH Versenytanácsa e jogsértő magatartás további folytatását megtiltotta.
