„Hat esztendőnyi késlekedés, halogatás után most rákényszerül a politika, hogy nagykorúvá váljon, és nagykorúnak tekintse az ország lakóit” – mondta Kóka János. Hozzátette: a kormány tudja, hogy a megszorításoknak senki sem örül, és annak sem, hogy megszokott kedvezményekről kell lemondani.
Közlekedés és Széchenyi-kártya
Elmondta, hogy 2007-ben a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium 983 milliárd forinttal gazdálkodik; ez csaknem 100 ezer forintot jelent állampolgáronként. A kis- és középvállalkozások támogatása terén jövőre is megmarad a Széchenyi-kártya program, amelyben mintegy 100 ezer vállalkozás vesz részt. 2007-ben folytatódik a közúthálózat fejlesztése, valamint a gyorsforgalmi úthálózat építése, jövőre 120 kilométer autópálya készül el, 187 kilométernyi út építését pedig elkezdik. Olcsóbban épülnek ma Magyarországon autópályák, mint az elmúlt tíz évben – jelentette ki.
A miniszter hangsúlyozta: fontos a vasúti reform továbbvitele is a jövő évben. Egy jól kihasznált vasútvonal fenntartása van olyan közös érdek, hogy az adófizetők pénzéből kifizessük az utazási költségek jegyáron felüli részét – mondta, hozzáfűzve, hogy szükség van a teherszállítás privatizációjára.
Fidesz: a munkanélküliség költségvetése
Tállai András (Fidesz) a 2007-es költségvetést a munkanélküliség költségvetésének nevezte. Beismerten növekedni fog a munkanélküliek száma 2007-ben – tette hozzá. Felhívta a figyelmet arra, hogy jövőre a gazdasági növekedés mértéke az uniós átlag alá csökken. „Ha a szocialisták elkezdenek kormányozni egy ciklusban, (…) akkor az infláció mindig megugrik, a duplájára emelkedik, aminek az árát a magyar lakosság fogja megfizetni” – jelentette ki.
Arra is felhívta a figyelmet, hogy Magyarországon növekedett a legdinamikusabban az adósságállomány, és itt a legmagasabb az adóterhelés. Az ellenzéki képviselő szerint előbb le kellene zárni a 2006-os költségvetési folyamatokat, és utána kellene elkezdeni beszélni arról, hogy mi lesz 2007-ben.
