A Szentesi Vasútépítő Kft. az első magyar cég, amely a teljes Európai Gazdasági Térségre működési engedélyt kapott, és a tizedik vállalkozás, amely jogot szerzett arra, hogy Magyarországon a vasúti pályát használja – közölte Antal Dániel, a Magyar Vasúti Hivatal elnöke kedden Szentesen, a társaság székhelyén tartott sajtótájékoztatón.
Az engedély, amely az első a tavalyi EU-konform vasúti törvény alapján kiadott határozat, 2007. január 1-jétől lehetővé teszi a vállalkozás számára a román és bolgár vasúti hálózat használatát is – közölte az elnök.
Egy vasútépítő cég számára azért lényeges, hogy szabadon közlekedhessen a vasúti pályán, mert így nincs kiszolgáltatva külső szállítópartnereinek. A magyar vasútpolitika szempontjából pedig azért fontos, mert ilyen módon versenyre késztetjük azokat a társaságokat is, melyek fő tevékenysége a vasúti közlekedés – hangsúlyozta a szakember.
A több mint ötvenéves múlttal rendelkező, a Strabag-csoport tulajdonában álló Szentesi Vasútépítő Kft. az ország egyik legjelentősebb vasútépítő tevékenységet folytató vállalkozása. A 160 főt foglalkoztató cég az ország egész területén végez vasúti tevékenységet, vasútépítést, fenntartást, saját vasúti járműveivel, gépeivel közlekedik a magyar vasúti hálózaton, és jelentős fuvarpiaci partnere a MÁV Zrt.-nek – közölte Frányó Ferenc ügyvezető.
A szakember elmondta, a Szentesi Vasútépítő Kft. készítette Magyarország első óránként 160 kilométeres sebességre alkalmas vasúti pályáját Budapest és Hegyeshalom között. Jelenleg folyik a Zalalövő–Bagod új nyomvonal építése, a Cegléd–Szolnok-szakasz átépítése, és hamarosan elkezdődik a főváros és Székesfehérvár közötti szakasz részbeni felújítása.
A tavaly 9 milliárd forint, az idén várhatóan 8 milliárd forintos árbevételű cég a vasútépítés mellett vasúti fuvarszervezéssel is foglalkozik, az utóbbi években jelentős árbevétele származott abból, hogy a MÁV Zrt. számára az autópályákhoz szükséges több százezer tonna követ, kavicsot szállított – mondta Frányó Ferenc.
