A kormányablakokban is lehet majd gáz-, víz-, áram- és távhőszolgáltatással kapcsolatos ügyeket intézni, feltéve, hogy az állami közműszolgáltató ügyfelei vagyunk – hangzott el az Első Nemzeti Közműszolgáltató indulásakor. Azt is tervezik, hogy a fogyasztók a különböző közműszámlákat összevonva, egy levélben kapják meg.
A terv azonban felvet egy súlyos kérdést a Világgazdaság szerint, mégpedig azt, hogy ha a nemzeti közműszolgáltató az állami Ügyfélkapu-rendszert használhatja, megtehetik-e ugyanezt a nem állami tulajdonú közműtársaságok is? Ha nem, azzal nemcsak a szolgáltatókat, de a nem állami cégnél lévő ügyfeleket is diszkriminálnák. A Miniszterelnökség a lapnak azt írta: a koncepció kidolgozása még folyamatban van, figyelembe fogják venni a fogyasztók érdekeit és a jogszabályi lehetőségeket.
Szerdán több jogszabályt módosítottak annak érdekében, hogy a fogyasztók zökkenőmentesebben léphessenek át az állami rezsiszolgáltatóhoz, ha a korábbi szolgáltató úgy dönt, visszaadja engedélyét. Az eddigi előírás szerint a szolgáltató nélkül maradó ügyfelek ellátására a többi egyetemes szolgáltató jelentkezhetett, az új szabály viszont úgy szól, hogy csak akkor lehet visszavonni a szolgáltatói engedélyt, ha már biztosítva van az ügyfelek további ellátása. Márpedig az új állami rezsiszolgáltató már „alkalmassá tette” magát bármely hazai háztartás földgázzal való ellátására.