Immár a kilencedik egymást követő hete a legnézettebb film a világ mozijaiban a Karib-tenger kalózai: a holtak kincse című alkotás. A filmre eddig összesen 994 millió dollárért vásároltak jegyet, így könnyen lehet, hogy lapunk megjelenése idején a forgalmazásból származó bevétel már meg is haladja az egymilliárd dollárt.
Nem túl gyakori ez a filmtörténetben, ez eddig – a The Hollywood Reporter című szaklap adatai szerint – csak két filmnek sikerült, az egyik az 1997-ben készült Titanic 1,83 milliárd, a másik a 2003-as Gyűrűk ura, Király visszatér 1,13 milliárd dollárral.
Az idei nyári szezon amúgy igen jól sikerült a filmiparnak. Észak-Amerikában például 3 százalékkal emelkedett a mozijegyvásárlók száma a nyári hónapokban, az előző év azonos időszakához képest. A jegybevétel 6 százalékkal, 3,85 milliárd dollárra emelkedett. Összehasonlításul: egy évvel korábban a látogatók száma 11 százalékkal, a bevétel 8 százalékkal mérséklődött.

A nyári forgalomban a karibi kalózok is híztak rendesen, a Johnny Depp főszereplésével készült film a nyári összbevétel 10 százalékát zsákmányolta Amerikában, ami több mint 400 millió dollárt jelent. A kalózhajó Európába is hozott filmeket a tengerentúlról, és kasszírozott is szépen utánuk. Az öreg kontinensen a tavalyi nyár az amerikaihoz hasonlóan gyengécske volt, viszont az idén itt is megfordult a trend. Ebben az évben két film is 500 millió dollár felett tarolt a nyár végéig (lásd a táblázatot), s egyáltalán nem volt ritka az ennél „szerényebb”, ám még mindig több százmillió dolláros bevételt hozó alkotás. Szakértők szerint ez talán azt jelenti, hogy a tavalyi megingás hátterében egyszerűen csak a gyenge filmek álltak, nem pedig valami új szörnyeteg (mint annak idején a tévé, a videó és a DVD lejátszó) leselkedik a gyöngyvászon mögül a mozifilmes iparra.
A számok szépek, három stúdió jegyár-bevétele is meghaladta az egymilliárd dollárt, s mindegyikük rekordgyorsasággal érte el ezt az álomhatárt. Egy évvel korábban e három stúdióból csupán két cég volt képesek bekerülni a milliárdos klubba.
A tavalyi rémálom azonban nem múlt el nyomtalanul. A stúdiók és az iparág a tartós visszaesés jeleként értékelte a helyzetet, s így nem csupán alkalmazottakat bocsátottak el szép számban, de a produkciókkal kapcsolatos politikájukat is átértékelték.
