Gazdaság

Tévékultusz

The Sun Always Shines on TV − énekli a norvég A-ha zenekar a világ legnagyobb fogyasztói elektronikai kiállításának megnyitóján. Slágerük akár az idei IFA mottója is lehetne: a trendek a tévézés körül forognak.












Tévékultusz 1



Tévékultusz 2

Tévékultusz 3
Tévékultusz 4

A lényeg: a végeredmény legyen minél látványosabb, kényelmesebb és rugalmasabb. A rossz hír, hogy a pőre készülék nem elég, az újfajta tartalmakat ki is kell sugározni. Az élesebb, tisztább képet nyújtó nagy felbontású (high definition) adások fogására képes képernyők mellé megfelelő set-top-boxokat, sőt már vevőegységgel integrált készülékeket is kínálnak a gyártók. A foci-vb évében május és június alatt 40 százalékkal nőtt a HDTV berendezések forgalma. Az idén Európában kísérleti adásokkal tesztelik a mobiltelefonon való tévézést, s bár még versenyeznek egymással a szabványok, a kiállítók már többféle telefonba oltott minitévét is kitettek a pultokra. Akár háromdimenziós képekkel és surround hangzással is kecsegtetnek ezek a csodák, azonban kezünk és zsebünk mérete határt szab a kép nagyságának. Az internet protokoll alapú tévézés (IP TV) a harmadik főcsapás (Figyelő, 2006/35. szám). Óriási, minden eddiginél szebb látványt ígérő lapos plazma és LCD képernyők fokozzák az élményt. A tévé mindemellett követ is minket: a follow-me-TV funkcióval a lakás egyik szobájából a másikba átsétálva ott nézhetjük tovább kedvenc sorozatunkat. Mert képernyő, ugye, ott is van…

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik