Belföld

Kockázatos, de nem életveszélyes a hármas metró

Nagy felújítás egyelőre nem lesz, minden pénzt elvisz a négyes metró.

Még ebben a hónapban hozzálátnak a legrosszabb állapotban lévő sínek cseréjéhez a hármas metró vonalán, mintegy 600 méteren teszik használhatóvá a pályát. Erre, valamint a legsürgősebb karbantartási feladatokra félmilliárd forintot különített el a főváros – jelentette be hétfői sajtótájékoztatóján a főpolgármester.

Tarlós István szerint a BKV műszaki szakértői egybehangzóan állítják, hogy nem életveszélyes a metróvonal, „kockázatokat azonban rejt”. Teljes leállás biztosan nem lesz, ugyanakkor forgalomszűkítésre, sebességkorlátozásra fel kell készülniük a közlekedőknek.

A városvezető hangulatkeltésnek nevezte azt a névtelen levelet, amelyet egy karbantartó fogalmazott a Budapesti Metróért Egyesületnek, és amelyben azt írta, hogy a vágányok több szakaszon is életveszélyesek, bárhol, bármikor bekövetkezhet egy olyan baleset, amilyen a Népligeti állomáson történt.

A városvezető hozzátette: hamarosan megérkeznek a vadonatúj Alstom-szerelvények a kettes vonalra, így onnan átvezényelhetik a jobb kocsikat a hármasra, ezzel is biztosítható, hogy a lehető legjobb állapotú vonatok szállítsák az utasokat. A Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója, Vitézy Dávid megjegyezte: jövőre 35 kilométeren terveznek síncserét, ami nagyjából 2 milliárd forintba kerülhet, ám még nem tudni, honnan lesz pénz erre.

Tarlós szerint mindez a Demszky-éra öröksége, amikor folyamatosan elodázták a szükséges felújításokat. Emellett a négyes metró 2013-ig leköti a hazai és az uniós forrásokat. A polgármester szerint ebből a pénzből nemcsak a hármas metró teljes felújítását, hanem a BKV buszparkjának lecserélését is megvalósíthatták volna.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik