Az egész városra kivetné a dugódíjat a III. kerület polgármestere – írja a Népszabadság Online. Bús Balázs elfogadhatatlannak tartja a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) dugódíjtervezetét. Az agglomerációból bezúduló forgalom jelentős része ugyanis éppen Óbudán akadna meg, és a dugódíj megfizetését elkerülni kívánó autók befogadására nem lesz elég a kerületben a tervezett két – összesen 290 férőhelyes – P+R parkoló.
A polgármester szerint az egész városnak jót tenne, ha a dugódíjat két övezet létrehozásával vezetnék be. A belső övezethatár húzódjon a BKK által megjelölt vonalon, míg a külső terjedjen a városhatárig. Óbuda egyúttal négy másik helyszínt javasol P+R parkolók kialakítására a kerületben.
A dugódíj bevezetése elengedhetetlen a BKV állami normatívájának tízmilliárdos jövő évi csökkentése miatt, de ehhez szükség van megfelelő számú P+R parkolókra. Jelenleg 4600 ilyen autómegálló van Budapesten, míg Bécsben 32 ezer. A Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. 2020-ig nagyjából 2 ezer férőhelyet építene Budapesten, de az előzetes számítások szerint ez is kevés.
A legnagyobb problémát azonban nem a parkolók száma, hanem a kialakítás költségeinek előteremtése okozza. Elméletileg különféle pályázatok révén a kiadás 85 százalékát állami, illetve uniós forrásból fedezhetné Budapest, ám az erre fordítható források is elapadtak.