A Fővárosi Közgyűlés megszavazta a megvalósíthatósági tanulmány elkészítését. Mint a Budapesti Közlekedési Központnál elmondták, a beruházás során meghosszabbítják és akadálymentesítik a megállóhelyek és végállomások peronját, hogy az új, alacsonypadlós, 32-36 méter hosszú villamosokat fogadni tudják. A Közvágóhídnál és a Jászai térnél a vágányokat is átépítik. A Balassi Bálint utcában pedig felújítják a pályát és átépítik a Lánchíd alatti aluljárót.
Felmérik a Széchenyi rakparti viadukt műszaki állapotát, és szükség szerint felújítják, hogy elbírja a nehezebb szerelvényeket. Az Erzsébet és a Szabadság híd között felújítják és átépítik a pályát, hogy a 15-ös és 115-ös buszok is használni tudják azt. A Haller utcai megállónál új vágánykapcsolatot építenek ki a 24-es villamos pályájával, így az 51-es vonalat is be tudják kapcsolni a rendszerbe.
Ha pedig az infrastruktúra-fejlesztési projekt előkészítése jó ütemben halad, akkor összekötik a fejlesztést a 2-es vonal járműveinek cseréjével.