A trolikat még 2011-ben vásárolta a Budapesti Közlekedési Központ és a BKV, 11-11 millió forintért, Budapestre szállításuk után pedig darabonként 15 millió forintot költenek a felújításukra. A most forgalomba állított trolin kijavították az alvázat és a kocsiszekrényt, növelték a nyitható ablakfelületeket, kicserélték az ülések kárpitjait, budapesti arculatot, valamint új utastájékoztatót és térfigyelő kamerákat szereltek fel.
Vitézy Dávid tájékoztatása szerint az új járművek azokon a vonalakon állnak forgalomba (72-es, 75-ös, 77-es, 80-as, 81-es és 82-es vonal), amelyeken eddig nem volt alacsonypadlós szolgáltatás.
A képre kattintva megnézheti belülről is! – Fotó: MTI / Máthé Zoltán
A mérések szerint a MAN járművei 25 százalékkal kevesebb áramot fogyasztanak, mint egy 40 éves ZIU-9-es troli. A tizenöt troli cseréjével mintegy százötven-kétszáz négytagú háztartás teljes energiafogyasztását spórolják meg – tette hozzá a BKK vezetője.
A járművek év végéig folyamatosan állnak forgalomba, a BKK célja, hogy havonta két új járművet tudjanak felújítva átadni. A következő MAN trolit július elején helyezik forgalomba.
Aki az új járművet szeretné kipróbálni, az nem árt, ha meglátogatja a BKV weboldalát. A közlekedési társaságnál hétfőn lép életbe a nyári menetrend, így több járat ritkábban közlekedik majd.
A nyári üzemrend június 18-tól augusztus 31-én üzemzárásig érvényes.