Az elemzés szerint a magyar háztartások ugyanakkora hányada vásárolt 2008-ban ruházati termékeket, mint 2007-ben. A ruházati piac továbbra is „kétpólusú” Magyarországon, jelentős az igény mind az olcsóbb, mind pedig a drágább, márkás termékek iránt – derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet tanulmányából.
Az elmúlt évben az általános ruházati üzletek fejlődtek, a vásárlók azonban az olcsóbb vásárlási lehetőségeket sem hagyták ki. Növekedett a használtruha-üzletek és a szupermarketek, sőt, az élelmiszerdiszkontok piaci részesedése is a ruházati piacon.
A múlt évben a ruházati piac mérete mennyiségben kifejezve 239 millió eladott terméket tett ki, a forgalom értéke pedig 360,8 milliárd forint volt. 2008-ban a háztartások ugyanakkora hányada vásárolt ruházati terméket, mint egy évvel korábban.
