Több határidő is lejárt a május 3-án kelt, Orbán Viktor miniszterelnök által szignált, a használatarányos útdíjfizetési rendszer hazai bevezetése kapcsán született kormányhatározatban megjelölt terminusok közül – írta a Napi Gazdaság hétfőn.
A kormányrendelet május 30-ai határidővel írta elő a díjszedési rendszer beszerzéséhez, a díjszedési szolgáltatás finanszírozásához szükséges 214,5 milliárdos forrás, illetve kötelezettségvállalás biztosítását. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) a lapot arról tájékoztatta: ez folyamatban van.
A kormányzat vizsgálja, hogy az uniós források igénybevételével csökkenthetőek-e a bevezetés terhei. Hozzátették: az útdíj előkészítésének költségeit az e-matricás rendszerben befolyó díjbevételek fedezik, az elérhető bevételek vizsgálata pedig azt jelzi, hogy 2014-ben biztosítható lesz a 150 milliárd forintos többletbevétel a rendszer működési költségeinek levonása után is.
Rövidnek bizonyult az útdíjak integrált ellenőrzési és díjszedési rendszerének kiépítéséhez szükséges eszközök beszerzésével és működtetésével kapcsolatos gyorsított közbeszerzési eljárások megindítására szabott május 30-ai határidő is. Az NFM tájékoztatása szerint a kiépítésre irányuló közbeszerzési eljárást az ÁAK Zrt. írja majd ki.
Karmos Gábor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) főtitkára arra hívta fel a figyelmet: továbbra sincs meg a szaktárca díjpolitikai előterjesztése, aminek alapján előre lehetne lépni a belföldi fuvarozók által kért kompenzációk ügyében.