Gazdaság

Az internetezők gavallérabbak

A megkérdezettek 40 százaléka vásárol 10-30 ezer forint között ajándékot karácsonyra, felük legalább öt fő részére, utóbbi arány az internetezőknél magasabb. 10 ezer forintnál kevesebbet a felnőttek negyede szán ajándékra – derül ki a Kirakat.hu és a Szonda Ipsos felméréséből.

Idén az átlag magyar felnőtt 5 fő részére, bevásárlóközpontokban elsősorban kozmetikai termékeket, ruházati cikket, könyvet vagy gyermekjátékot tervez vásárolni legfeljebb 30 ezer forint értékben – olvasható a Kirakat.hu és a Szonda Ipsos együttműkődésében készült felmérésben.


A negyed 10 ezer alatt költ


A tavalyi évhez képest nem történt változás: a felnőtt magyar lakosok legnagyobb része legfeljebb 30 ezer forintot költene idén karácsonyi ajándékokra, míg ennél nagyobb kiadással a lakosság negyede számol. Nagyobb költés – több mint 30 ezer forint – az elmúlt évben és idén is főként a 30-59 éveseket, a magasabban kvalifikáltakat, a fővárosban élőket, a magasabb társadalmi státusúakat, valamint az internetezőket jellemzi.



Az internetezők gavallérabbak 1


A tavalyi és a jelenlegi tapasztalatok azt mutatják, hogy az internetet használók jóval nagyobb összeget költenek ajándékokra karácsonykor, mint az internetet nem használók. Ennek valószínűsíthető oka, hogy az internetezők lényegesen több embert terveznek megajándékozni, mint a nem internetezők, illetve általában jobb anyagi körülmények között élnek.
Az utolsó hétre általában a férfiak hagyják a karácsonyi ajándékvásárlást


7 százalék nem ajándékoz


A részletes eredmények azt mutatják, hogy a magyar lakosság fele legalább 5 főnek tervez idén karácsonyi ajándékot vásárolni, de ugyanez az adat az internethasználók között több mint 20 százalékponttal magasabb. Meglepő módon a megyeszékhelyeken, illetve egyéb városokban élők több embernek szeretnének ajándékkal kedveskedni, mint a fővárosban élők.


Nyílván nem meglepő adat, hogy a nők körében nagyobb az ajándékozási kedv, mint a férfiak körében. Az életkor előrehaladtával csökken a megajándékozottak száma, és 7 százalék azoknak az aránya, akik senkit nem terveznek idén karácsonykor megajándékozni.


Élen a parfűm



Az internetezők gavallérabbak 2


A kutatás szerint a felnőtt magyar lakosság elsősorban kozmetikai termékeket, ruházati cikket, könyvet, valamint gyermekjátékot tervez vásárolni idén karácsonyra. Népszerű ajándéknak számítanak azonban még a cipők, a konyhai eszközök, valamint a CD-k, DVD-k is. Az ajándékok beszerzése szempontjából a legnépszerűbb helyek a bevásárlóközpontok és hipermarketek, de igen kedveltek még a piacok, a szaküzletek és szakáruházak is.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik