Gazdaság

Jobbak vagyunk a németeknél

A japán Hoya szemüveglencse-gyártó úgy döntött, Németország helyett inkább hazánkban gyártja az orosz piacra szánt új termékét.

Információink szerint a rendkívüli precizitást igénylő munkát a magyarok ugyanolyan jól tudják elvégezni, azonban a gyártási költségek alacsonyabbak, valamint a hazai gyár gyorsabban szállít és rugalmasabb a vevőszolgálata. A magyaroknak a görög, a lengyel és az olasz gyárakkal is meg kellett küzdeniük ezért.
A világ 378. legnagyobb vállalatáról alig lehet hallani, pedig Magyarországon évente 500 ezer ember vásárolja szemüveglencséiket. A magyar piac ugyan a műanyag lencséket szereti, az ezentúl hazánkban gyártott lencsét azonban üvegből gyártják – mondta lapunk kérdésére Tóth Tamás Titusz, a Hoya Lens Hungary kereskedelmi igazgatója. Ennek oka, hogy az új terméket elsősorban az orosz piacra szánják, ahol az üveglencséknek nagy kultusza van, az eladott termékek 90 százaléka ebbe a kategóriába tartozik. Ez az arány Magyarországon pont fordított: a hazai piacon már évtizedek óta a könnyebb műanyag lencséket keresik a vevők.

A tervek szerint 2-3 hét múlva már a budapesti gyár készíti a lencséket – erősítette meg az információt a cég vezérigazgatója, Georges Byl.

A Hoya Magyarországon két céget tart fent, a Hoya Lens Hungary (HLHU) a vállalatcsoport közép-európai laborjaként működik, míg a HLH Manufacturing Mátészalkán elsősorban szériagyártással foglalkozik.

A HLHU elsősorban a hazai piacra gyárt, ahol tavaly 40 százalékos piaci részesedést ért el 2,9 milliárd forintos forgalmával. Tóth Tamás szerint ezt a mennyiséget elsősorban a független optikusok forgalmazzák, mivel a cég nemrég utolsó nagyvállalati partnerével, a Fotexszel is szerződést bontott. (Magyarországon körülbelül 1100 szemüvegbolt van, ebből körülbelül 850 független kisvállalkozás.)

A mátészalkai gyár 2,7 milliárd forintos termelésének 96 százalékát külföldön értékesítik. A Hoya piaci pozíciójának erősödését mutatja, hogy az orosz piac meghódítása után Ukrajnában is meg akarnak jelenni. Elsősorban azonban az orosz piacra koncentrálnak, ahol jelenleg 25 ezer eurós havi forgalmat bonyolítanak. Ez az összeg évente megduplázódik – jelentette ki ezzel kapcsolatban Georges Byl. Így a cég 500 ezer eurós, idén júniusra tervezett kapacitásbővítése hamar nyereséget tud termelni.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik