Gazdaság

Dinamikusan nő az internetbanki ügyfelek száma

A lakossági internetbanking ügyfelek száma az elmúlt egy évben 56 százalékkal, míg a vállalati internetbanking ügyfeleké 69 százalékkal emelkedett.

Múlt év végén az internetes folyószámla-szolgáltatásokkal rendelkező hitelintézetek körülbelül 1 millió 177 ezer internet-banki szolgáltatásokra szerződött lakossági ügyféllel rendelkeztek, ami 10 százalékkal több mint 3 hónappal, és 56 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban. 2007 első félévének végére várhatóan 1,42 millió főre nő a lakossági ügyfelek száma.


Az internet-banki szolgáltatásokra szerződött vállalkozások száma ugyanebben az időpontban közel 192 ezer volt, ami 14 százalékos, illetve 69 százalékos növekedést takar a megelőző 3, illetve 12 hónap során. Becslés szerint 2007 első félévének végére 222 ezret meghaladó számú vállalat bankol majd interneten keresztül is.
Internetes szolgáltatások


Az elmúlt időszakban egyre több fórumon jelennek meg olyan hírek, miszerint a pénzintézetek igyekeznek ügyfeleiket (főképp a díjazáson keresztül) az online tranzakciók irányába terelni. Ezt támasztja alá az is, hogy a bankok várakozásai alapján az internetes bankszolgáltatások közül továbbra is az internetes átutalások aránya növekszik majd a legnagyobb mértékben mind a lakossági, mind a vállalati ügyfelek között (utóbbiak esetében kiemelkedő mértékben). A második, illetve harmadik helyre a vállalati ügyfélkör esetében a mobilegyenleg feltöltése és a tranzakciók ellenőrzése került.


A lakossági ügyfelek esetében a pénzintézetek várakozása alapján a második, illetve harmadik helyre a mobilegyenleg feltöltése mellett a csoportos beszedési megbízások indítása került. Ez utóbbi valószínűleg annak a hatása, hogy a pénzintézetek a magasabb hozamot kínáló betétlekötési konstrukciókat a folyószámlára utalt rendszeres jövedelem mellett a csoportos beszedési megbízások meglétéhez kötik.


Ajánlott videó

Olvasói sztorik