Nemes Gábor az Origonak elmondta: “Az, aki szerint a sofőrök előtti ablakrész a legmegfelelőbb helye a félméteres matricának, még személyautót sem vezetett, nemhogy buszt, s nem tudja, amit már egy gyerek is: a sofőrt nem lehet akadályozni a kilátásban. Nemes szerint előzetes tájékozódás és tájékoztatás nélkül vezették be a matricát. A zöld színű feliratok napsütésben zavaróan tükröződnek, vakítják a mögötte ülő sofőrt, rosszabb fényviszonyoknál viszont egyszerűen holt térré alakítják a busz előtti sávot, az egyik legveszélyesebb zónát.
Nemes úgy tudja, minden nap egyre több, végül több száz járműre kerülnek fel a matricák. Az EKSZ többször is kérte a cégvezetést, hogy ragasztassa máshová, mondjuk a szélvédőnek az ajtó felőli oldalára a feliratokat– ott az utasok is jobban látják, s a sofőrt sem zavarja -, ám a BKV menedzsmentje a közösségi közlekedés megrendelőjére, a fővárosi tulajdonú Budapesti Közlekedési Központra mutogat.
A BKK szerint a tábla mindössze 15 centiméter magas, az elhelyezésről pedig a BKK a BKV-val, a VT-Arriva Kft. és a Nemzeti Közlekedési Hatóság illetékes szakembereivel is egyeztetett. A döntés előtt a 200E autóbusz vonalán tesztelték is a táblát, ez idő alatt pedig senkitől nem érkezett negatív visszajelzés.
A BKK szerint a szakemberek egyöntetűen azt javasolták, hogy a tábla a járművezető előtt, a műszerfal szélvédő felé eső részében kapjon helyett.