Belföld

Tarol az RTL politikai harcával

Új nézőket sikerült magához vonzani a csatornának a több politikai hírrel dúsított híradójával. A Tényektől viszont nem tudták elcsalni a közönséget.

Az RTL Híradóban június elejétől kezdve kap egyre nagyobb teret a politika, azon belül a kormány, illetve kormánypárti politikusok viselt dolgai. Kérdéses volt azonban, hogyan fogadják a nézők a reklámadó legnagyobb befizetőjének számító csatorna műsorának változását.

Az mmonline.hu összevetette a hírműsorok nyár eleji – amikor még nem pozicionálták át az RTL Híradót – nézettségét az elmúlt két hét adataival. Ebből az derült ki, hogy ha lassan is, de nézettségi szempontból bejött az RTL-nek a változtatás.

Amíg az este hatkor kezdődő hírműsoruk a nyár elején – a 18–49 évesek köréből – 140-160 ezer nézőt vonzott, addig az elmúlt két hétben már 180-190 ezret, azaz csaknem 50 ezer új nézőt nyertek. A teljes lakosságnál nyár elején átlagosan 500 ezer néző követte az RTL Klub hírműsorát, ez a szám mostanra több mint 100 ezerrel nőtt meg.

Az RTL II híradójának késő esti ismétlése is bevált: a csatornának a 18–49 éveseknél átlagosan 135 ezer, a teljes lakosságnál 270 ezer nézőt hoz, és ezzel minden hétköznap nyeri a saját sávját.

Az elemzés adatai alapján nem a Tényektől sikerült átcsábítania nézőket az RTL Híradónak, hanem új embereket értek el. A TV2 hírműsora ugyanis nyár elején és végén is 200 ezres nézőszámot tudott felmutatni a 18–49 évesek és 800 ezrest a teljes lakosság körében. Ez a közönségarányokon is látszik: az RTL Híradó nyár eleji 16 százaléka (18–49 évesek) 19-20 százalékra nőtt, miközben a Tények a 21-22 százalékos szinten maradt. Így a kereskedelmi célcsoportban sokkal szorosabbá vált a verseny a két hírműsor között.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik