Gazdaság

Drágább, mégis jól fogy a dobozos sör

Újra növekszik a sörök kiskereskedelmi forgalma. Mennyiségben 7, értékben 9 százalékkal emelkedett a bolti eladás a tavalyi évhez képest. Ezzel az éves forgalom megint túlhaladta a 100 milliárd forintot.

A dobozos sör iránti kereslet ismét növekedett, magasabb átlagára ellenére. A mennyiségi eladásokból a fémdobozos sörök piaci részesedése egyik évről a másikra 51-ről 56 százalékra nőtt. Az üveges termékek részaránya ennek következtében 46 százalékról 41-re csökkent. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat, a 2006. július – 2007. júniusi adatok alapján.

Egy liter üveges sör átlagosan 257 forintba került idén júniusban, szemben a tavalyi hatodik hónap 251 forintjával. Tavalyelőtt júniusban 258 forintot regisztrált a Nielsen. A dobozos sör drágább, mivel egy liter átlagosan 274 forintba került idén júniusban, míg egy évvel korábban 267, tavalyelőtt pedig 276 forintba.

Hódító márkák

Az árak alakulásában szerepet játszik a kereskedelmi márkák növekvő részaránya. Idén júniusban 22 százalék jutott rájuk a mennyiségi eladásokból, míg tavaly a hatodik hónapban 17 százalék. A kereskedelmi márkák erősödése együtt jár a modern bolttípusok térnyerésével. Az alkoholos sörök mennyiségben mért bolti eladásából a hipermarketek részaránya 18-ról 20 százalékra emelkedett, a 401-2 500 négyzetméteres bolttípusé pedig 27 százalékról 28-ra. Ennek ellenére még mindig sokan vásárolnak sört hagyományos, kis élelmiszerüzletekben; hiszen az eladott sör több mint fele, 52 százaléka jut rájuk.

Színesíti a sörkínálatot az alkoholmentes, amelyre az összes bolti eladás 3-4 százaléka jut. Ez az arány változatlan az utóbbi két évben. Itt egy liter átlagos fogyasztói ára idén júniusban 310 forint, szemben a tavalyi hatodik hónapban mért 296, és a tavalyelőtti 317 forinttal.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik