Hernádi Zsolt, elnök-vezérigazgatója hozzátette: mint menedzsment, nincsenek abban a helyzetben, hogy kommentálják a OMV törekvéseit, ez az igazgatóság dolga. Ők azt világíthatják meg, hogy a Mol-nak életképes és megvalósítható stratégiája van. A Mol-nak nagyon sok opciója van arra, hogy különböző eszközök működtetésére más cégekkel kooperáljon, de az attól függ, hogy melyik, milyen mértékben növeli a hatékonyságot.
Hernádi Zsolt közölte, ugyanazt tudják mondani, mint amit az OMV legutóbbi vásárlásakor: „köszönjük szépen, jól vagyunk, a stratégiánk jó, és meg akarjuk valósítani.” Hozzátette: a stratégia helyességét visszaigazolják a külső elemzők is.
Az elnök-vezérigazgató elmondta: a méretnél a minőség sokkal fontosabb. Most azonban azt tapasztalják, hogy valaki „blokkolni akarja a Mol-t” és nem akarja, hogy ez a stratégia megvalósuljon.
Utalt arra, a Mol csak abban érdekelt, hogy partnerségi együttműködést folytasson különböző portfolióelemek hasznosítására, a felek kölcsönös előnyére.
Az OMV vásárlással kapcsolatban elhangzott: okozott némi zavart a piacon, de partneri tárgyalások nem maradtak félbe emiatt.
Ez nem konszolidáció
Mosonyi György kifejtette: az OMV által felvetett „baráti beszélgetés” nem két egyenrangú vállalat között jönne létre, mivel a magyar cég magántulajdonban van, míg az OMV-ben meghatározó az állami tulajdon. A fúzió esetén így külső állami befolyás érvényesülne a Mol-csoportban, és ezt sehol sem nézik jó szemmel.
A vezérigazgató elmondta: a konszolidáció bűvös szó, de két ilyen cég esetében már nem szabad használni. A régiós konszolidáció a Mol értelmezésében ugyanis nem azt jelenti, hogy méretben növekszik egy cég, de hatékonyságban nem. Ellenkezőleg, a Mol célja az, hogy a partnerségi együttműködések révén folyamatosan nőjön az eredménye, az egységnyi befektetett tőkére jutó nyereség.
Hozzátette: a konszolidációnak csak akkor van értelme, ha két cég együtt jobban tud működni, mint külön-külön. Itt azonban nem erről lenne szó. Ráadásul a Mol hatékonyabb, mint az OMV, amit például az is mutat, hogy a magyar cég kőolajfinomítói nyeresége a feldolgozott kőolaj mennyiségéhez viszonyítva a legmagasabb Európában.
A Mol a partnerségben érdekelt, s ennek jegyében hajlandó is együttműködni másokkal például a szénhidrogén-kutatásban, a kitermelésben, a feldolgozásban, a kereskedelemben és a petrolkémiában, valamint a gázszállító-rendszer működtetésében.
