Gazdaság

Virtuális vásárfia

Kiállításokat ténylegesen felkeresni az internet és a videó-konferenciák korában egyre inkább kimegy a divatból.

Az infovilág egyik legismertebb seregszemléje, a múlt héten kezdődött hannoveri CeBIT szervezői szerint a dotcom-lázban égő világból 2001-ben 850 ezren látogattak a megakiállításra, míg tavaly csupán 424 ezren. Így más „optikát” kap az a minapi büszke közlemény, miszerint az első napokban a múlt évihez képest 10 százalékkal nőtt az érdeklődők száma.


Virtuális vásárfia 1

A fenti folyamatokból keveset észlelni, az viszont tény, hogy az idén is újdonságok százait hozták a kiállításra. Az Urban Tool nevű cég például kispárnába épített bluetoothos mobiltelefonnal szédítené a szófán csevegő tinilányokat, a Sanyo pedig látványosan demonstrálta vízálló lapos tévéjét, ami a kádból házimozizni vágyók nagy kedvence lehet majd.

A nehezen követhető újdonságözönből talán az öko előtaggal ellátott nevű számítógépek, szerverek és egyéb megoldások vitték a prímet; a még nem piacérett technológiai újítások egy része is a környezetbarát anyagok használatára és az energiafogyasztás csökkentésére fókuszál. A vállalati szférában használt vékony kliensekről (egy kisebb bonbonos doboz méretű, CD meghajtó nélküli számítógéptől) készített tanulmányt a Fraunhofer Institut. E szerint míg egy hagyományos PC átlagosan 85 wattnyit fogyaszt, addig a vékony kliensek beérik 40-50 wattal, s a cégek IT költése is csökkenthető általuk.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik