A közlemény szerint a vállalkozás a légfrissítőt „20 százalék ajándék” felirattal hozta kiskereskedelmi forgalomba, holott a fogyasztói árakra a cég nem lehetett hatással. A társaság 2006 augusztusában vezette be a piacra a légfrissítő termékcsaládot, melynek piaci megismertetése érdekében indított az akciót.
Mivel a cég az akciós termékeket az illatszer kis- és nagykereskedőknek értékesítette, a végfogyasztókkal csak áttételesen volt kapcsolatban, így nem ígérhette, hogy terméke fogyasztói ára megtakarítással jár.
A GVH indoklása szerint a kiskereskedők azért sem jelenhettek volna meg akciós árral a fogyasztók felé, mert új termékről lévén szó, korábban nem létezett kipróbált ár, amiből kedvezményt adhattak volna.
A bírság összegének maghatározásakor a GVH enyhítő körülményként vette figyelembe, hogy az akciónak jótékony hatása volt a fogyasztói árra, illetve hogy az eljárás alá vont vállalkozás önként felhagyott a jogsértő magatartással. Súlyosbító körülménynek bizonyult ugyanakkor, hogy a Reckitt Benckiser Kft.-vel szemben már több ízben indult eljárás a fogyasztók megtévesztése miatt.
