Belföld

Kátyúba jutott a Széll Kálmán tér felújítása

Elveszhet a rekonstrukcióra szánt uniós támogatás és a túlkopott sínek sem bírják már a forgalmat – márpedig nagyon úgy tűnik, hogy egyelőre nem lesz felújítás.

Ha egyetlen vesztes pályázó sem támadja meg a kivitelezői pályázat eredményét, sok évnyi halogatás után júniusban megkezdődhet az egykori Moszkva tér nagyszabású átalakítása – ezt írtuk május végén a Népszabadságra hivatkozva.

Csakhogy az Index most arról számolt be, a tender eredményét megtámadta a vesztes résztvevő, ami azt jelenti, hogy csúszhat a felújítás, mert közérdek miatt a kivitelezői szerződés engedélyezését kéri a BKK a Közbeszerzési Döntőbizottságtól. Az elhúzódó eljárás miatt pedig elveszhet az uniós támogatás, de a túlkopott sínek sem bírják már a forgalmat – írja a portál.

A BKK a KDB-nek írt levelében azt írja: a Széll Kálmán téri vágányhálózat több helyen úgy el van kopva, hogy ha a felújítás kezdete eltolódik, akkor lehet, hogy le kell állítani a villamosforgalmat. De ez csak egy probléma a sok közül. A Gomba Presszó üres épülete életveszélyesen düledezik,  a tér melletti százéves víz- és szennyvízcsövek felújításának eltolódása pedig súlyos üzemzavarveszélyt okoz

Súlyos veszteség az is, hogy elveszhet a budai fonódó villamos Széll Kálmán téri ágának 9,6 milliárd forint uniós támogatása, ha a beruházás kicsúszik a 2015 év végi határidőből.

A kivitelezésre kiírt tendert májusban nyerte meg a KÉSZ Építő és Szerelő Zrt.-WIS Holding Zrt. konzorcium 5,3 milliárd forintért a Swietelsky-Strabag konzorcium előtt, akik 6,5 milliárdért vállalták volna a munkát. Versenyben volt egy darabig a Hídépítő Zrt. is, ám a cég ajánlatát a BKK megfelelő referenciák hiányára hivatkozva érvénytelennek nyilvánította.

A Hídépítő ezután a KDB-hez fordult, sőt felszólította a BKK-t arra, hogy a győztes céget zárja ki és bírálja újra az ajánlatokat.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik