Az Energopetrol 67 százalékának felvásárlására ajánlatot tett cégek közül a Mol-INA ajánlatát tekintette a tendert kiíró privatizációs bizottság a legjobbnak, az OMV-t és a bosnyák Euroinzenjering megelőzően. A bosnyák fél azonban attól tart, hogy ha a Mol-INA kettős privatizálja az Energopetrolt, ez esetben olyan monopólium jönne létre, amelyben az INA-ban többségi tulajdonnal rendelkező horvát kormány jutna erős szerephez.
Az OMV boszniai részlegének vezetője a Dnyevni Avaz című lapnak úgy nyilatkozott, hogy az OMV hajlandó megvitatnia a javaslatot a Mol-INA-val. A Mol és a 25 százalékban magyar tulajdonban lévő INA nem fűzött kommentárt a javaslathoz, mivel arról nem kapott hivatalos értesítést.
Az INA-Mol 10,2 millió bosnyák márkát (5,1 millió euró) ajánlott a pakettért, 150 millió márkát (75 millió euró) beruházásokra az elkövetkező három év folyamán, valamint 60 millió márkát adósságszolgálatra. Ezen kívül ígéretet tett mind az 1059 alkalmazott átvételére is. A tervük az, hogy az Energopetrol 65 kútból álló hálózatát 100-ra növeljék és 3 éven belül a vállalt piaci részesedését a mostani 15 százalékról 25 százalékra növelik.
Az osztrák OMV 26 millió márkát (13,2 millió euró) szán az Energopetrol adósságainak törlesztésére és 33 millió márkát (16,8 millió euró) beruházásokra. A pakettért ajánlott vételárat nem hozták nyilvánosságra.
A Euroinzenjering 63 millió márkát (32,2 millió euró) szán az adósságok törlesztésére és 28 millió márkát (14,3 millió euró) fordítana beruházásokra az elkövetkező három évben. A pakettért 25 millió márkát (12,7 millió euró) kínált fel és 760 dolgozót venne át. Az Energopetrol adóssága becslések szerint 40 millió márka.