Több újabb építkezés indul a közelben, és a teherautók a megengedett 40 tonnát túllépve indulnak el. Ez naponta 200-220 járművet jelent, de a forgalom rövidesen megháromszorozódhat, ugyanis elkezdődik a Pécs és Szekszárd közötti sztráda építése is. A környékbeli utak azonban a szakemberek nem bírják a hatalmas terhelést. Árki Sándor, a Baranyai Közútkezelő igazgatóhelyettese úgy véli, elodázhatatlan a kritikus szakaszok burkolatának megerősítése, hogy ezek az útépítéshez anyagot szállító tehergépjárművek ezeket az útvonalakat az építés idején tudnák használni.
Persze, ha nem tartják be a korlátozásokat, akkor ez nem sokat ér. A kőbányából induló kamionosokat most minden esetben figyelmeztetik a túlsúlyra – mondja Pozsár Sándor üzemvezető, de ha több van a kocsin, nem kötelezhetik arra a vezetőt, hogy azt rakja le.
A sofőrök inkább vállalják a rizikót. A felrakási helyek pedig nem tehetők felelőssé azért, hogy a járművezetők túlsúllyal elhagyják a területet. A rendőrség ezért határozott lépésekre szánta el magát, túlsúly esetén feljelentéssel élnek, ami komoly büntetést vonhat maga után.
