Gazdaság

A Moody’s is lefokozta a ferihegyi vevőt

A Fitch után az amerikai Moody's Investor Service nemzetközi hitelminősítő is lerontotta hétfőn a brit BAA Plc repülőtér-üzemeltető hosszú távú adósságának minősítését. A Budapest Airportról lemaradó Hochtief pert indít az ÁPV Rt. ellen.

Perel a Hochtief

A pályázat egyik vesztese, a német Hochtief építőipari csoport pert indít Magyarországon az ÁPV Rt. ellen, megóvva a döntést, hogy a Ferihegyi repülőteret a BAA Plc-nek ítélték oda – jelentette be a cég szóvivője hétfőn.

A Moody’s „Baa1”-re rontotta – stabil kilátással – „A3”-ról a British Airport Authority hosszú távú adósságának minősítését Budapest Airport Rt. háromnegyedének megvásárlása miatt. A BAA rövid lejáratú adósságának „Prime-2” osztályzatát megerősítette a Moody’s.

A rontást azzal indokolták, hogy a BAA adóshelyzete romlik, mert az összesen 1,255 milliárd fontos ferihegyi ügylet körülbelül 1,3 milliárd font adósságtöbblettel jár a BAA Plc számára, beleértve a Budapest Airport Rt. adósságát is. Emlékeztettek, hogy a BAA Plc adó előtti eredménye 733 millió font volt a márciussal zárult pénzügyi évében.

Mindazonáltal a Moody’s elemzői úgy vélik, hogy a BAA Plc általános üzleti kockázatszintje nem romlik a Ferihegyi repülőtér miatt, és középtávon a BAA Plc adósminősége csak korlátozottan lesz érzékeny a Budapest Airport Rt. teljesítményére, tekintetbe véve a budapesti repülőtér méretét a BAA Plc többi vállalkozásához képest.

A Moody’s elemzői azt is megjegyezték, hogy a Ferihegyi repülőtérre jelentős növekedés jellemző, amelyet a BAA Plc ki fog használni és igyekszik majd maximalizálni. A hitelminősítőnek „meggyőződése, hogy a Budapest Airport Rt. növekedési képessége volt a fő tényező a BAA Plc nagyon magas árajánlatában”.


A BAA hétfőn közölte, hogy egyes nem alaptevékenységeket ki akar szervezni a Budapest Airportból. Chris Woodruff, a cég külföldi érdekeltségeit kezelő BAA International működésfejlesztési igazgatója, aki Budapesten fog dolgozni, a BAA felső vezetéséből kiválasztott stábbal együtt, a hétfői tájékoztatón azt mondta: a cég eladná a földi kiszolgáló részleget és a minibusz-szolgáltatást. A BAA vezérigazgatója, Mike Clasper azt mondta: nem számít arra, hogy a Budapest Airportot visszaállamosítanák, de bármilyen jövőbeli állami beavatkozás esetén – a szerződés alapján – a BAA teljes kártalanítást kapna.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik