Belföld

Törölte a kormány az M0-s folytatását

A távoli jövőbe tolták ki a a Budakalász és Pilisborosjenő között 2020-ra beígért következő nyolc kilométernyi igen drága sztrádaszakasz építését, és helyette vélhetően olcsóbb a fővárosi régiót nem érintő területeken építenek hosszabb útpályákat – írja a Népszabadság.

Az M0-s továbbépítésének halasztását a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) egy szűk körű egyeztetésen szellőztette meg az önkormányzati választások után. A szaktárca épületébe összehívott találkozón kiderült: az illetékesek látszólag hirtelen ráeszméltek, hogy a 10-es és 11-es főutat összekötő autóút még tavaly év végén is forszírozott megépítését nem tudják pénzelni a brüsszeli közös kassza 2021-ig tartó költségvetési időszakában esedékes támogatásaiból – értesült a Népszabadság.

A Budakalászt Ürömmel és Pilisborosjenővel összekötő sztrádaberuházás – két alagútja miatt – lényegesen többe kerülne, mint a sík vidéken futó hazai gyorsforgalmi utaké. Egyes becslések szerint egyetlen kilométerének árából akár öt-nyolc „normál” autópálya-kilométer is kijönne. A Népszabadság úgy tudja, az M0-s folytatásáról szóló tervek háttérbe szorulásában a fejlesztés várható drágasága szerephez is jutott.

Az önkormányzati választások után a kormány a főváros helyett inkább vidékre koncentrál, azaz a most indult ciklusban Budapesten maradhatnak a dugók. Az M0-stól elvont uniós milliárdokat pedig el lehet költeni az autópályák országhatárokhoz vezető utolsó kilométereinek, illetve a megyeszékhelyeket a gyorsforgalmi hálózatba bekapcsoló pályaszakaszoknak az építésére.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik